Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Får nog bli 20 frågor…..
1. Österrike? 🇦🇹
Svar Ja.
Här kommer fler ledtrådar:
- Är det högt uppe i bergen?
- Borde det då inte vara kallt, ser det ut som jag fryser och har många lager kläder på mig?
- Vilken årstid kan det då vara?
- Hur många skidområden kan bilden vara tagen på?

Får se om det här räcker, annars kommer mera!:)

Det är väl Lärmstange då, men var tusan står ni, strax nedanför Spannagelhaus?
Lärmstange är det, och vi står framför Tuxer Fernerhaus. Då är man mittemot den lodräta väggen och nästan på samma höjd som toppen av Lärmstange.
Nedan en bild som jag visat tidigare (tagen betydligt längre ner) som visar en av nerfarterna Skiroute Lärmstange.
Tillbaka igen till Potätan!:)
1632259119373-png.11950

Lärmstange är det, och vi står framför Tuxer Fernerhaus. Då är man mittemot den lodräta väggen och nästan på samma höjd som toppen av Lärmstange.
Nedan en bild som jag visat tidigare (tagen betydligt längre ner) som visar en av nerfarterna Skiroute Lärmstange.
Tillbaka igen till Potätan!:)
Den ser trevlig ut för min del. Jag lägger till två alternativ för @Hawk100 medans jag sippar på min Fernet! :)
1633176634515.png

Tack Storpommes!
Nu kom jag precis på att jag ska beställa en ny isyxa som går ner i ryggsäcken? Ska du köpa min gamla??? Bra pris för dig!!!!

Så vad heter denna ort där man bland annat kan bli serverad denna legendariska platta?
Ehh...får nog bänka dig igen @Hawk100 .... Karln har nämligen mer eller mindre redan bokat bord på restaurangen till påsken..
1633177033409.png

1633176941572.png

Tuffa barn o fruar….!!!
😉
Sånt får jag inte tillstånd till nuförtiden längre, när väskorna har packats upp, ska de inte packas ner igen förrän det är dags att åka hem.🥴
Så det blir till att planera ett resmål som bas för alternativa dagsutflykter. Funkar ju ibland också, Zillertal/Tuxertal har mycket att erbjuda, likaså Sölden/Gurgl.
Nu får vi se om det blir Osttirol/Kärnten i feb. Kom just också på att det är mindre än fyra veckor till försäsong.😃

Montafon och Zillertal på samma resa?
Det är en rätt bra sträcka däremellan.
Och Garmisch också?
Får ni med er familjerna på en sådan vagabondresa?
Ja och nej.
Först gemensam vecka i Finkenberg. Sedan drar sig @Hawk100 med familj bort mot Zürich och skidar gud vet var, medans vi drar oss mot München (Garmisch).
Finns det röda dagar skall de tas till vara helt enkelt! :)
Nu undrar man bara när @Ivo del Brallo vågar dra med sig familjen till alperna...?

Ja och nej.
Först gemensam vecka i Finkenberg. Sedan drar sig @Hawk100 med familj bort mot Zürich och skidar gud vet var, medans vi drar oss mot München (Garmisch).
Nu undrar man bara när @Ivo del Brallo vågar dra med sig familjen till alperna...?
Handlar detta alltså om påsken? Vi är nya i den regionen och har alltså bokat i feb i utkanten av Zell am Ziller… Synpunkter? Hmm kanske bättre lämpat för PM.

Handlar detta alltså om påsken? Vi är nya i den regionen och har alltså bokat i feb i utkanten av Zell am Ziller… Synpunkter? Hmm kanske bättre lämpat för PM.
Rätt tid på säsongen för det skidområdet.(y)

Edit: Feb alltså, Zillertal i april är inte min grej (Potätan gillar ju åka slush), men Tuxertal med Hintertux är ju som bäst i april däremot.

Senast ändrad:
De har jag och Bintje redan fått i kväll!!
Nu stänger vi gissningarna för i kväll och öppnar igen någon gång i morgon em…..

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    554.5 KB · Besök: 66
Ja, eftersom den liften inte ligger i La Plagne så är det ju fel.;)
Här är det också uppdrucket men jag håller mig ovanför bordet än så länge.:)
Såg ut som att ni hade en festlig tillställning!(y)
Oja!!!!
Bättre att gissa i LP!!!!
Bra fest, men slut nu!!! Vi är ju till åren komna….

Oja!!!!
Bättre att gissa i LP!!!!
Bra fest, men slut nu!!! Vi är ju till åren komna….
Jag har ju redan namngett piggen i bakgrunden, nu kan det väl inte vara så svårt för övriga spanare här att pejla in var du åker.
Inledningen på åket såg lite ”scary” ut…

Nu har jag kommit till espresso och grappa med Whitney Houston’s soundtrack Bodyguard i bakgrunden…☕

Ja och nej.
Min familj lämpar sig inte att ta med på alpresa. I bästa fall kanske jag kommer iväg med 17 åringen eller frugan. Hela familjen? No way! Däremot kanske jag hänger på en gubbresa i vinter…?

Kommer tråden passera 20k idag…?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp