Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Kittelfjäll med Borkafjället?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kittelfjäll med Borkafjället?
Vet att du tidigare haft med en klätterstig vid Fürenalp, är det den?
Jajamen! Fürenwand, drygt 700 hm via ferrata med bra utsikt mot Titlis, Galtiberg, Spannort osv.Vet att du tidigare haft med en klätterstig vid Fürenalp, är det den?
Ser hyfsat brant ut också.Jajamen! Fürenwand, drygt 700 hm via ferrata med bra utsikt mot Titlis, Galtiberg, Spannort osv.
Take it away @STORPOTATEN
Nix.Kobåset?
Man kan nog säga att det är en "dörr", men nu har vi lämnat Härjedalen och då har "dörrar" något annat namn...Kan det vara en "dörr"? Storådörren?
Det är inte korrekt, men du har hittat halva namnet i alla fall.Lapporten från "baksidan"?![]()
Det har jag också tänkt på och kollat upp!Lapporten från "baksidan"?![]()
Kanske Lappland Airport?Det är inte korrekt, men du har hittat halva namnet i alla fall.![]()
Visst är det Sylporten! Vi har Jämtlands högsta berg i bild och några andra storheter som tex Storsylen. Själva porten ligger i Norge och jag står i Jämtland och tar bilden. @Ivo del Scandi står bakom mig och frustar över skoterförbudet hela vägen fram till Sylarna.Sylporten?
Där känner du rätt! Kanske mest känd för världens numera näst brantaste bergbana, efter att Stoos byggde sin nya. Ligger ovanför Haslital längs med Grimselpassvägen.Känns som Gelmersee.
Om korrekt, får valfri jeppe köra vidare, ska in i möte här.
Nej. Definitivt inte där, för där har jag aldrig varit.Tiefenbachferner?
När den bilden togs fanns det inga liftar på Tiefenbachferner!Tiefenbachferner?
Hur ska jag veta det!När den bilden togs fanns det inga liftar på Tiefenbachferner!![]()
Tiefenbachferner är platt.Hur ska jag veta det!![]()
Ser ut som sommarskidåkning så drog till med något som kanske kunde passa.
![]()
Nu ja, hur såg det ut för 40 år sen?Tiefenbachferner är platt.![]()
Då var den också platt.Nu ja, hur såg det ut för 40 år sen?![]()
Varför tror du att det är en glaciär?Stelvio - Stilfser joch?
Bra fråga, på den tiden var det ju för kallt att åka omkring så lättklädd på en glaciär även på sommaren. Och trädgränsen säkert flera hundra meter lägre…Varför tror du att det är en glaciär?![]()