hebbelelle
Medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sittliften bör vara Clot Gauthier i Serre C. Men dalen....ni har kommit ner strax väster om Les Monetier Les Bains... Tabuc-dalen?La Grave alltså, trots en gubbe utan utrustning… Sidodal där, ingen aning.
Inte så långt från La Grave var visst ledtråden ja.Sittliften bör vara Clot Gauthier i Serre C. Men dalen....ni har kommit ner strax väster om Les Monetier Les Bains... Tabuc-dalen?
Hör mest positivt om Annecy, var mindre kul att försöka passera med bil när det var snökaos...Baron it is, sett från charmiga Annecy.
Go ahead @Kalle_Luzern
Släng in ett stort berg så vaknar PC direkt.Jaha.... det är ju frågan det, men jag sätter en slant på Mönch fotat från en sidodal till Mürren.
Flytkraften låg på ca 4 medelstora King Edward. Varken mer eller mindre..Då kör jag en screen-shot från gårdagens video, och frågar efter namnet på den högsta toppen som syns i bilden.
Glömde också att fråga @STORPOTATEN hur många Potäters flytkraft där var i de där små trampbåtarna vid Annecy-sjön?
Visa bilaga 16066
Hehe, jag kollade noga att det stod toppen, och inte berget, i din fråga. Nåt har man ju lärt sig här.Aaah....snyggt!
Jag trodde att du skulle gå i "fällan", men det gjorde du inte.
Den 3400 m höga kammen på Watzespitze syns till höger, men "spissen" på 3532 m är dold bakom en topp i förgrunden. Och jag frågade ju efter den högsta "toppen".
Nattskiftet är ditt @STORPOTATEN !![]()
Tyckte först att bergen såg "franska" ut, men jag hittade rätt snabbt positionen. Fast jag behöver ju spara på mina bilder och nöjer mig med att konstatera att bilden är "my cup of tea", och att den är tagen från en position som har med rovfåglar att göra.Hehe, jag kollade noga att det stod toppen, och inte berget, i din fråga. Nåt har man ju lärt sig här.
Nya berg....vad heter högsta berget här?
Visa bilaga 16067
Oförskämt snabbt, men inte super-överraskande å andra sidan.Tyckte först att bergen såg "franska" ut, men jag hittade rätt snabbt positionen. Fast jag behöver ju spara på mina bilder och nöjer mig med att konstatera att bilden är "my cup of tea", och att den är tagen från en position som har med rovfåglar att göra.![]()
Nu tycker jag att du var lite snål med ledtrådar, jag tror att de flesta fortfarande funderar på i vilket land bilden är tagen.Hallå, är gåtan svår? Ja, det är den. Det tycker även jag som har lagt dit skiten...
Svår på så vis att det är i princip omöjligt att klargöra exakt vilken topp det är man ser och således är högst. Det är två 3500+ toppar det handlar om som i princip ligger i linje med varandra och det är således synnerligen svårt att avgöra vilken det är man ser toppen på.
Därför ger jag godkänt oavsett vilken av topparna man svarar på.. Happy hunting!
Tror du glömde några 3500+ längre österut...Äsch det är ju bara att hitta en plats där två 3500+ alptoppar ses i linje... Jag har börjat leta utefter nedanstående linjer, en början. Om det nu är i alperna alls men det tror jag. Vi hörs!
Visa bilaga 16074
Jag ser att du har missat linjen för topparna som den här gåtan gäller.Äsch det är ju bara att hitta en plats där två 3500+ alptoppar ses i linje... Jag har börjat leta utefter nedanstående linjer, en början. Om det nu är i alperna alls men det tror jag. Vi hörs!
Visa bilaga 16074
Man får börja lite försiktigt. Och sedan vet jag ju att ledtrådarna kommer in från alla möjliga håll ändå....så....det löser sig i slutändan!Nu tycker jag att du var lite snål med ledtrådar, jag tror att de flesta fortfarande funderar på i vilket land bilden är tagen.![]()
Kan gåtan ha något med gondoler att göra?Man får börja lite försiktigt. Och sedan vet jag ju att ledtrådarna kommer in från alla möjliga håll ändå....så....det löser sig i slutändan!![]()
![]()
Som sagt.....Kan gåtan ha något med gondoler att göra?![]()
Jag vet men chefen kom in...Tror du glömde några 3500+ längre österut...![]()
En chef som inte gillar berg och skidåkning?Jag vet men chefen kom in...![]()
Inte alltid, han gillar ju åkningen runt Königsleiten tex...Kanske räcker nu?Verkar inte vara några hugade bergsspanare hemma.
De två topparna torde vara Grossvenediger och Rainerhorn. Fotograferade någonstans nära Adler Lounge om man ska tro PC, och det ska man väl?
Inte alltid, han gillar ju åkningen runt Königsleiten tex...![]()