Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Trubsee-Stand?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej…Trubsee-Stand?
Nog bättre att köra på norr/söder om Malmö isåfall?Snart dax att splitta tråden till Norr å Söder Sveg.....
Även kallad Angel Eyes! Strul med gondolen igår så vi fick åka bergbana och kabin istället. När vi väl kom till Trübsee var de första med gondolen också redan uppe.
Även kallad Angel Eyes! Strul med gondolen igår så vi fick åka bergbana och kabin istället. När vi väl kom till Trübsee var de första med gondolen också redan uppe.Inte bästa start på dagen…
Din tur @fredw
Ja det är pist nr 66 på övre bilden (ovanför Mayrhofen). Mycket fin och "scenic", tack för tipset!Det är väl Route 66 på bild 1?
Är gubben på bild 2 numera 66 år gammal?
Det är Bobby Troup som skrev låten Route 66.
Edit: Den låten kör för övrigt i mitt huvud varje gång när jag kör Route 66 (pisten alltså) ”get your kicks on Route 66…”
Uj uj....ser ut som att det varit ngn form av jordras där och känns som att byn ligger lite väl nära kanten ??
Rätt på båda.Uj uj....ser ut som att det varit ngn form av jordras där och känns som att byn ligger lite väl nära kanten ??
1. Latsch
2. Fru PC?
Dags att få in fräscht blod här!Rätt på båda.
Din tur!
Edit: Ja det ser lite ”scary” ut, eller så är det ett typiskt schweiziskt grustag?![]()
Dags att få in fräscht blod här!
Valfri gåt-makare lägger upp bild - med undantag av "the usual suspects" @fredw @Kalle_Luzern och @PisteCarver ..![]()
Med tanke på det tjusiga kraftnätet, har vi kört samma hopp!?Då hugger jag en gammal bild. Nedanför vilken restaurang ligger/låg detta hopp? Vilka skidkläder har jag på mig?
Visa bilaga 17207
Tror mitt ligger ca 30 meter längre ner nån typ av ingång i berget. Annars rätt afterski ställe.Med tanke på det tjusiga kraftnätet, har vi kört samma hopp!?![]()
Japp vad körde jag för skidkläder då? Runt huvan sitter en äkta coyotepäls.Krazy Kanguruh?
deSki?Japp vad körde jag för skidkläder då? Runt huvan sitter en äkta coyotepäls.![]()
Nix
Peak pyjamas förstås!!!![]()
Det är dags för @Hawk100 att kliva in i handlingen tycker jag!Visa bilaga 17213
Helt riktigt, Peaks första utgåva numrerade jackor. Den hängde med ganska länge faktiskt. Vet ej vem som löste mest av frågorna så valfri kan ta nästa bild.![]()
Heidelberg, knugens dam är väl därifrån?Jag byter mot en icke skidbild. Var hittar man denna figur? Vad har staden för anknytning till Sverige?
Visa bilaga 17224