PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
aber doch......Matterhorn!!! Eller Völkl Katana.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
aber doch......Matterhorn!!! Eller Völkl Katana.
Namnet jag sökte var Gerlosplatte, men Hochkrimml är också rätt!Hochkrimml?
Fan också, att man är för sent med sånt...
Ja, samma motiv från en lägre position.Hochkrimml?
Och det mjukt rundade berget (som inte är svaret...) är Plattenkogel...? kanske fotograferat från Königsleiten
Visa bilaga 6907
Trodde det var svårt, hade laddat upp med en massa putslustiga ledtrådar... Har bättre bilder hemma med gumtrees och vilda papegojor i backen.Thredbo?
Ser ut som nordamerikanska skyltar.
Om du inte minns kan du ju alltid fråga oss i denna tråd!Problemet är inte brist på bilder, frågan är om jag själv vet var de är tagna.![]()
Jag har faktiskt, helt ärligt, ställt mig just den frågan åtminstone en gång.Ibland här får man nästan känslan att en del som gissat fel faktiskt trodde att det var frågeställaren som hade fel...![]()
Nix, bilden är tagen i juli så det blev det inte.Vägen upp mot Martins åk syns i bakgrunden. Är det åket du syftar på?
Rätt! Det är glaciären och Sylsjön. Det var mycket slit och bärande för lite att åka på. Snön började vid Sylsjön annars var det barmark hela vägen från Storulvån.Då heter väl åket antingen Djävulspinacklarna norrut eller Storsylsglaciären. Lite beronede på var man vill åka.
Rätt land, fel ort.
En talande tystnad från alp-gängetNärmast hittills alltså!!!