Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Dags för två ledtrådar:
- Det fanns ingen lift upp till skidområdet (finns inte nu heller) och man var tvungen att köra bil upp dit på morgonen. Men numera är det lilla skidområdet sammankopplat med ett betydligt större liftsystem.
- Namnet återspeglar utseendet/karaktären (inget ställe för free-riders).

Om 10 min går jag på lunch...

Hochkrimml?

Och det mjukt rundade berget (som inte är svaret...) är Plattenkogel...? kanske fotograferat från Königsleiten

1611923935804.png

Senast ändrad:
Inte många ledtrådar här, men de finns. Har tyvärr ont om bilder tillgängliga. Vilken skidort?

1611925911856.jpeg

1611926769280.jpeg

Senast ändrad:
Tackar! Problemet är inte brist på bilder, frågan är om jag själv vet var de är tagna. :rolleyes:

Återkommer om 30m

Problemet är inte brist på bilder, frågan är om jag själv vet var de är tagna. :rolleyes:
Om du inte minns kan du ju alltid fråga oss i denna tråd! :-) Ibland här får man nästan känslan att en del som gissat fel faktiskt trodde att det var frågeställaren som hade fel... :LOL:

Ok, här vet jag iaf var vi är, frågan är om ni kan lista ut var vi åkt som syns i bakgrunden?
Snap 2021-01-29 at 16.20.52.png

Då heter väl åket antingen Djävulspinacklarna norrut eller Storsylsglaciären. Lite beronede på var man vill åka.

Då heter väl åket antingen Djävulspinacklarna norrut eller Storsylsglaciären. Lite beronede på var man vill åka.
Rätt! Det är glaciären och Sylsjön. Det var mycket slit och bärande för lite att åka på. Snön började vid Sylsjön annars var det barmark hela vägen från Storulvån.

Din tur!

Tillbaka
Topp