Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Pang, där satt den! Toppen, som bilden är tagen vid, nås från båda orterna. Fulseck heter berget bakom min rygg, Kreutzkogel rent föröver (Kreutzkogel verkar dock blivit bortklippt i bilden, vid närmare granskning)!.
@Heddious you're next!
Hah, kul att enda gången jag varit precis just där var det total dimma och man såg knappt handen framför sig. Okej, jag dyker ner i bildarkivet. Brb.

DSC_0863.JPG

Vart är vi?
Om det inte blir total fastkörning vill jag helst ha en lite mer exakt beskrivning än bara ortsnamn. Namnet på den spetsiga toppen i bakgrunden kan också tänkas duga.

Inte vidare exakt, men drar till med en gissning; Courchevel. Toppens namn? Aiguille du Fruit? Kanske befinner dig i närheten av Vallee des Avals, isof?

Då är jag ute efter i vilken skidort man kommer åt denna fina lilla dal?
Gubbtjyven i nedre högra hörnet pekar, för er skull, ut en mycket fin ledtråd.

1611957252527.png

Kom igen nu boys n girls!
Drygt 60 inlägg kvar till 3000! Då får det lov att bli en bild som är svår på riktigt!! 🤩

Tänkte Crevacol eller super St Bernard när jag ser venttornet from en biltunnel, men känner inte igen ytorna.... 🤔

Jag hoppades att det skulle vara från någon resa som jag inte var med på typ Grächen. Minns inte att jag åk skidor i solsken på många år......

Ok, nattsuddare och morgonpigga kan fundera på denna.
Vad heter den lilla stuga som finns i dalgången bakom närmaste knölen till vänster?
Snap 2021-01-30 at 02.10.42.png

Så Pointe de la masse är fel då?
Inte fel-fel, men eftersom själva "Pointen" är någon kilometer bort ur bild åt skidåkarens höger, och åket vi är i slutet av på bilden i första hand nås från Lac Noir och inte toppen av La Masse så bestämmer jag i egenskap av bilduppläggare att La Teurre är mer rätt. Eftersom La Teurre syns. :)

Tillbaka
Topp