Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

👍 bra jobbat Kalle
Var rädd att d skulle behövas ledtrådar.
Här kommer en bild nedanför.
Det hade kommit skapligt med snö över natten så de hade inte hunnit pista och göra ordning liften. Bara barnbackeken öppen.
Så vi fick ha resten för oss själva 😄

Bilagor

• 20230311_112921.jpg
    20230311_112921.jpg
    507.2 KB · Besök: 59
Hade jag aldrig klarat utan Freerides skidortsdatabas. 😅

Har rotat lite i arkivet efter vinterbild, ursäkta bildkvaliten. Här var jag i utkanten av ett skidområde, vilket?
001.JPG

Kan första bilden vara tagen från pisten Oberjoch?
Nej, det kan den inte. Var som sagt utanför skidområdet. Men du har ju hittat rätt till Grindelwald First, så ger rätt för det.
Aldrig åkt skidor i First-området trots säsongskort några år i rad i Jungfrau. Bilderna från en firmaevent med vintervandring och kälkåkning.

Alla bilder tagna hyfsat nära toppstationen First. Första bilden västerut mot toppen Reeti som syns till höger. Andra bilden in mot gattet mellan Eiger och Schreckhorn med Grosses och Kleines Fiescherhorn (även kallad Ochs), 4049 respektive 3895 m. Väggen nedanför kallas Fiescherwand. Tredje bilden behöver väl ingen beskrivning. ;)

Dags för @Hawk100

Tack @Kalle_Luzern.
Trots att jag varit i Grindelwald ett par gånger har inte heller jag varit uppe i First-systemet….
Rensning i bokhyllor och garderober hemma idag innebar att jag hittade några fotoalbum från svunna tider.
Bildkvalitén blir ju lite sisådär, men jag kastar upp en bild ändå…
1695490697848.jpeg

Var gör min gamla kollega Klot-Ove en klassisk näbbning och visar både belag och sina orange Technica TNT??

Senast ändrad:
Tack @Kalle_Luzern.
Trotsa att jag varit i Grindelwald ett par gånger har inte heller jag varit uppe i First-systemet….
Rensning i bokhyllor och garderober hemma idag innebar att jag hittade några fotoalbum från svunna tider.
Bildkvalitén blir ju lite sisådär, men jag kastar upp en bild ändå…
Visa bilaga 26072
Var gör min gamla kollega Klot-Ove en klassisk näbbning och visar både belag och sina orange Technica TNT??
Klot-Ove, numer "Ridläraren", visar upp sin utrustning i Whistler skulle jag tro!
Var inte Ivo Del Brallo med här också? Han kanske ligger och puffar ganja under en gran när bilden tas? ;)

Klot-Ove, numer "Ridläraren", visar upp sin utrustning i Whistler skulle jag tro!
Var inte Ivo Del Brallo med här också? Han kanske ligger och puffar ganja under en gran när bilden tas? ;)
Ja, visst är det från Whistler!!!👍
Jag hoppades att du inte skulle minnas att vi hade varit där…
Jo Ivo var med där ett tag, men jag minns inte om bilden var innan vi hookade upp med honom eller efter? Han kan dock inte ha varit med när bilden togs, för då hade Lössnötjuven nr 1 redan varit framme och lagt ett spår innan Ove hunnit iväg…..
🤣🤣🤣

Ja, visst är det från Whistler!!!👍
Jag hoppades att du inte skulle minnas att vi hade varit där…
Jo Ivo var med där ett tag, men jag minns inte om bilden var innan vi hookade upp med honom eller efter? Han kan dock inte ha varit med när bilden togs, för då hade Lössnötjuven nr 1 redan varit framme och lagt ett spår innan Ove hunnit iväg…..
🤣🤣🤣
Näe det kom jag knappt ihåg, men tyckte jag kände igen bergen..

Här har vi en annan duktig lössnötjyv, precis innan han skall tjyva lite. Vad heter toppen han står på?
1695505374083.png

Här har vi en annan duktig lössnötjyv, precis innan han skall tjyva lite. Vad heter toppen han står på?
Visa bilaga 26073
Den bilden på @Hawk100 har varit bildgåta här i tidernas begynnelse i den här tråden. Mitt bildminne är närmast fotografiskt men tyvärr är mitt namnminne betydligt sämre vilket innebär att jag ändå måste göra om den här bildgåtan från början.🥴

Men det får vänta tills i morgon.:sleep:

Den bilden på @Hawk100 har varit bildgåta här i tidernas begynnelse i den här tråden. Mitt bildminne är närmast fotografiskt men tyvärr är mitt namnminne betydligt sämre vilket innebär att jag ändå måste göra om den här bildgåtan från början.🥴

Men det får vänta tills i morgon.:sleep:
Jaha...ja det hade den väl såklart. Misstänkte nästan det, men ville bara ha en till lössnötjyv "on display" här... 🥴

Jaha...ja det hade den väl såklart. Misstänkte nästan det, men ville bara ha en till lössnötjyv "on display" här... 🥴
Som sagt, vi börjar få slut på bilder.
Men det betyder inte att vi håller på för mycket i den här tråden, utan det är helt enkelt så att vi åker för sällan på skidresor!☝️
Det är bara @Kalle_Luzern som är så seriös att han planerar in extra semesterresor bara för att fylla på bildförådet.;)

Det är bara @Kalle_Luzern som är så seriös att han planerar in extra semesterresor bara för att fylla på bildförådet.;)
Nu tycker jag du är orättvis, jag som nästan aldrig åker skidor i andra orter, inte ens lokalt! :( 😜
Edit: och var inte du så desperat att du tom åkte till Blekinge?!

Senast ändrad:

Visa bilaga 26073
Hmmmm……
Lössnötjyven känner jag väl igen…
Och Mont Jouvet i bakgrunden ser också bekant ut…..
Antennen jag står vid gör mig lite förvirrad, för jag minns ingen sådan från toppen på St Jacques när jag stod där i vintras, men efter att ha letat fram en mobilbild från senaste besöket på den toppen tycker jag att utsikten i övrigt känns rätt bekant…..
1695533858851.jpeg

1695534083869.jpeg

Hmmmm……
Lössnötjyven känner jag väl igen…
Och Mont Jouvet i bakgrunden ser också bekant ut…..
Antennen jag står vid gör mig lite förvirrad, för jag minns ingen sådan från toppen på St Jacques när jag stod där i vintras, men efter att ha letat fram en mobilbild från senaste besöket på den toppen tycker jag att utsikten i övrigt känns rätt bekant…..
Visa bilaga 26076
Visa bilaga 26077
Klart det är St Jaques!!

Snödjup

Tillbaka
Topp