Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

I vilket skidområde är den här bilden tagen?
IMG_2129.jpg

Edit: nu med ledtrådar i bilden.

Senast ändrad:
Gissar att Hr. Kartoffel redan har klämt den - ni andra får gissa på. Gammal bild (typ 1979...) men berget ser ungefär likadant ut på nyare bilder.

Det vet jag ju inte och när jag tänker efter var jag ju i Fieberbrunn i vintras och det är väl numera en del av Saalbach…..🧐

På min tid (som är ute…) hette det iofs Aberg men det var ett tag sedan! Tror inte att mamma och jag typ 1979 ens vågade titta ner längs baksidan men det ser ju väldigt fint ut. Nog känns en del igen från Hawkens bild (men förhoppningsvis inte vår klädsel).

1702017002610.jpeg

Ordet till Kalle!

På min tid (som är ute…) hette det iofs Aberg men det var ett tag sedan! Tror inte att mamma och jag typ 1979 ens vågade titta ner längs baksidan men det ser ju väldigt fint ut. Nog känns en del igen från Hawkens bild (men förhoppningsvis inte vår klädsel).

Visa bilaga 28106
Är det skugga i bilden eller hade du tysk Günther-mustasch i tonåren?:unsure:;)

Visa bilaga 28106

Ordet till Kalle!
På den tiden var det verkligen stil på skidkläderna!!! 😍

Litet lägre än Säntis tror jag? Rigi? Från Lucern-sidan av "Lake Aare"? ;)

Fint julkort men du får ta bort kranen (som står i... Greppen?)

Senast ändrad:
Litet lägre än Säntis tror jag? Rigi? Från Lucern-sidan av "Lake Aare"? ;)

Fint julkort men du får ta bort kranen (som står i... Greppen?)
Mycket faktafel där, men du har ju berget rätt så då får det ju gå! :ROFLMAO: Lake Reuss hade den kanske kunnat heta, Vierwaldstättersee (Lake Lucerne). Kranen står på andra sidan viken, är nog del av Meggens kommun, Rebstock eller vad det kan heta. Bilden tagen från mitt vardargsrumsfönster i söndags när det var riktigt vintrigt. Senast på tisdag är det risk att det är barmark på Rigi, regnstorm på väg in! 😱🤬

Tillbaka till @fredw

Fina vyer! :)

Här är ännu en fårskalle med snowboard... ;) Vid vilken lifts dalstation är bilden tagen?

1702041585264.png

Medan ni funderar så lägger vi till litet högenergisk 80-talsmusik från landet downunder... här i en något rockigare version. Friday it is!

Senast ändrad:
Här en jag förberedde redan i går kväll, men fred var så långsam så fick lägga upp något från telefonen i morse när jag satt i liften... ;)
Provar något annorlunda.
1. Vilket bergsmassiv med (minst) 7 toppar anspelas med profilen i kartongen och bryggerinamnet?
2. Vad heter högsta toppen i massivet? Bonus för ölstilen de valt för den toppen.
3. Vad heter det stora skidområdet som ligger i närheten?
IMG_6289.png

4. Som bonus eftersom det snart är lördag och apropå covers. Vilka gjorde originalet på den här?

Senast ändrad:
Här en jag förberedde redan i går kväll, men fred var så långsam så fick lägga upp något från telefonen i morse när jag satt i liften... ;)
Provar något annorlunda.
1. Vilket bergsmassiv med (minst) 7 toppar anspelas med profilen i kartongen och bryggerinamnet?
2. Vad heter högsta toppen i massivet? Bonus för ölstilen de valt för den toppen.
3. Vad heter det stora skidområdet som ligger i närheten?
Visa bilaga 28141
4. Som bonus eftersom det snart är lördag och apropå covers. Vilka gjorde originalet på den här?
Ghost! 😍
Maiden! 😍
- bästa konserten jag varit på, Iron Maiden, Roskildefestivalen -92. Jevvlar vilken geggafest det var. 🤩

Ghost! 😍
Maiden! 😍
- bästa konserten jag varit på, Iron Maiden, Roskilde festivalen -92. Jevvlar vilken geggafest det var. 🤩
Verkligen en av mina favoritlåtar med Maiden, så när jag snubblade över covern blev jag verkligen glad! Grymt tight och bra producerat med Ghost, men ger nog Dickinsons insats på Live after Death högre betyg på sången. 😊

Verkligen en av mina favoritlåtar med Maiden, så när jag snubblade över covern blev jag verkligen glad! Grymt tight och bra producerat med Ghost, men ger nog Dickinsons insats på Live after Death högre betyg på sången. 😊
Håller med, bra version av Ghost, men inte riktigt i paritet med originalet som har den där lite råare garage-feelingen. Men oavsett, en riktigt grym dänga från en riktigt grym platta.

1. Dents du Midi
2. Haute Cime. Ölstil: Stout
3. Portes du Soleil
4. Har Storpotaten redan svarat på
3.75 av 4, inte illa! Det är en Imperial stout med 8%. 😉 Ser fram emot den, men får nog vänta lite, redan efter i ölkalendern… :(🍻 Bryggeriet ligger i Morgins på 1300 m, blir kul att prova några fler av deras öl och logga i appen. 😉

Din tur @xhib hur går det med discot?
Här bilden ocensurerad.
1702069306646.jpeg

Senast ändrad:
3.75 av 4, inte illa! Det är en Imperial stout med 8%. 😉 Ser fram emot den, men får nog vänta lite, redan efter i ölkalendern… :(🍻 Bryggeriet ligger i Morgins på 1300 m, blir kul att prova några fler av deras öl och logga i appen. 😉

Din tur @xhib hur går det med discot?
Här bilden ocensurerad.
Visa bilaga 28143

Tyvärr, inget disco idag heller.
Istället en bild som jag tror är svår.
Vad heter byn?
Bilden är tagen högst upp i det lilla skidområdet för 25 år sen.

IMG_0031.jpeg

Bilden är kanske i svåraste laget.
Vet inte om det hjälper, men är är en bild på artikeln i Åka Skidor som gjorde att vi åkte dit.
IMG_0032.jpeg

Tillbaka
Topp