Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Clouseau har tyvärr fel om att det är i Österrike.FYI: Inspector Clouseau (som ofta har fel) tror vi är i Österrike och att han ser en järnväg
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Clouseau har tyvärr fel om att det är i Österrike.FYI: Inspector Clouseau (som ofta har fel) tror vi är i Österrike och att han ser en järnväg
Jag har informerat honom om det. Mycket besviken på honom.Clouseau har tyvärr fel om att det är i Österrike.
Ja, var ju sån stiltje att jag smög in en lättare variant. Visst är bilden tagen på Jakobshorn. Bergen där i bakgrunden kanske inte direkt som man tänker sig Davos annars.Clouseau noterade att det plötsligt blev litet lättare....Jakobshorn, Davos?
Jodå, det har jag. Men jag tänker att @Hawk100 får ta denna. Han var ju faktiskt där så sent som i vintras...Gissar att Hr. Kartoffel redan har klämt den - ni andra får gissa på. Gammal bild (typ 1979...) men berget ser ungefär likadant ut på nyare bilder.
Å faaan….!!!Inte Kläppen.![]()
Aha!! Då är det ett jäkligt fint off pistområde på andra sidan bergskammen…..Berget heter väl Langegg, skidområdet Maria Alm Hochkönig.
Sluttningen på andra sidan ser ju löjligt trevlig ut!Visa bilaga 28104
Hyfsade ytor där bakom….
Ja ja, jag skrev fel först…
Är det skugga i bilden eller hade du tysk Günther-mustasch i tonåren?På min tid (som är ute…) hette det iofs Aberg men det var ett tag sedan! Tror inte att mamma och jag typ 1979 ens vågade titta ner längs baksidan men det ser ju väldigt fint ut. Nog känns en del igen från Hawkens bild (men förhoppningsvis inte vår klädsel).
Visa bilaga 28106
På den tiden var det verkligen stil på skidkläderna!!!På min tid (som är ute…) hette det iofs Aberg men det var ett tag sedan! Tror inte att mamma och jag typ 1979 ens vågade titta ner längs baksidan men det ser ju väldigt fint ut. Nog känns en del igen från Hawkens bild (men förhoppningsvis inte vår klädsel).
Visa bilaga 28106
Ordet till Kalle!
Mycket faktafel där, men du har ju berget rätt så då får det ju gå!Litet lägre änSäntistror jag? Rigi? Från Lucern-sidan av "Lake Aare"?
Fint julkort men du får ta bort kranen (som står i... Greppen?)
Absolut! Kul att du gillade den! Din tur.Horbergbahn?
Edit: grym version av Funkytown!![]()
Den var helt OK…. men originalet är bättre!Medan ni funderar så lägger vi till litet högenergisk 80-talsmusik från landet downunder... här i en något rockigare version. Friday it is!
Ghost!Här en jag förberedde redan i går kväll, men fred var så långsam så fick lägga upp något från telefonen i morse när jag satt i liften...
Provar något annorlunda.
1. Vilket bergsmassiv med (minst) 7 toppar anspelas med profilen i kartongen och bryggerinamnet?
2. Vad heter högsta toppen i massivet? Bonus för ölstilen de valt för den toppen.
3. Vad heter det stora skidområdet som ligger i närheten?
Visa bilaga 28141
4. Som bonus eftersom det snart är lördag och apropå covers. Vilka gjorde originalet på den här?
Verkligen en av mina favoritlåtar med Maiden, så när jag snubblade över covern blev jag verkligen glad! Grymt tight och bra producerat med Ghost, men ger nog Dickinsons insats på Live after Death högre betyg på sången.Ghost!
Maiden!
- bästa konserten jag varit på, Iron Maiden, Roskilde festivalen -92. Jevvlar vilken geggafest det var.![]()
Håller med, bra version av Ghost, men inte riktigt i paritet med originalet som har den där lite råare garage-feelingen. Men oavsett, en riktigt grym dänga från en riktigt grym platta.Verkligen en av mina favoritlåtar med Maiden, så när jag snubblade över covern blev jag verkligen glad! Grymt tight och bra producerat med Ghost, men ger nog Dickinsons insats på Live after Death högre betyg på sången.![]()
3.75 av 4, inte illa! Det är en Imperial stout med 8%.1. Dents du Midi
2. Haute Cime. Ölstil: Stout
3. Portes du Soleil
4. Har Storpotaten redan svarat på
3.75 av 4, inte illa! Det är en Imperial stout med 8%.Ser fram emot den, men får nog vänta lite, redan efter i ölkalendern…
Bryggeriet ligger i Morgins på 1300 m, blir kul att prova några fler av deras öl och logga i appen.
Din tur @xhib hur går det med discot?
Här bilden ocensurerad.
Visa bilaga 28143