Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja självklart i Hemsedal
Över till @Höken
@KaitsuH få den!!
Han var ju rätt ute med Hemsedal….
image.jpg

Bifogar en lunchbild …

Restaurang "Vita Huset", Brandbergen? ;)
Skojar, vi väntar på mannen från Österbottens (?) vindpinade vidder.

Restaurang "Vita Huset", Brandbergen? ;)
Skojar, vi väntar på mannen från Österbottens (?) vindpinade vidder.
Eeeey, inte skämta om mina barndomstrakter! 👆
I Brandbergen är man uppväxt och fostrad i det hårda klimat som då rådde, säkert hårdare än de vindpinade vidderna i Österbotten till och med.
Vilket gjort mig till den mjuka och kuvade mus jag idag är. 🐭

Jaahas=Jasså där. Men i vilken by var det så "roligt" att åka (längd)skidor? Aj härregud att det är hårt så högt där uppe, över 1300 möh.

Bilagor

• IMG_20240102_142223.jpg
    IMG_20240102_142223.jpg
    517.6 KB · Besök: 67
  • IMG_20240102_141834.jpg
    IMG_20240102_141834.jpg
    751.5 KB · Besök: 69
Eeeey, inte skämta om mina barndomstrakter! 👆
I Brandbergen är man uppväxt och fostrad i det hårda klimat som då rådde, säkert hårdare än de vindpinade vidderna i Österbotten till och med.
Vilket gjort mig till den mjuka och kuvade mus jag idag är. 🐭

Påminner inte så litet om denna sketch som jag länge velat länka till här...

Var är han ute och seglar nu?
1. En stad med centrum till höger utanför bild..
2. Nämn en förstad som ligger bakom fotografens rygg. T ex den ort dit massor av färjor går från en kaj i huvudortens centrum.

Senast ändrad:
Ingen riktigt aning var det är. Men nu kommer detektiven här. Båten ser ut som en äldre Elan. Och det är nog en charterbåt med tanke på hållaren till utombordare där bak. Så gissar på kroatien. Split? Med förorten Rogac då?
Tror på medelhavet iaf, men kan ha fel som vanligt :)

Senast ändrad:
Var är han ute och seglar nu?
1. En stad med centrum till höger utanför bild..
2. Nämn en förstad som ligger bakom fotografens rygg. T ex den ort dit massor av färjor går från en kaj i huvudortens centrum.

Visa bilaga 29395
Funderar mest på herrarna där, är de släktingar med Deadpool eller dylikt månntro?
1705420461695.png

Sydney och Manly yes. Nyårsafton 2017! 🍾🎉🍺
Fabian, det är en privatägd Bavaria cruiser modell större. Ingen ”äldre Elan”. 😩😂 Våra vänner har den istället för sommarstuga. Parkerad vid trevlig båtklubb med tillgång till bl a egen strand, pool, bar/restaurang och festlokal. Och segelsäsong i princip året runt. Intressant koncept!

Ordet till Kalle!

Senast ändrad:
Sydney och Manly yes. Nyårsafton 2017! 🍾🎉🍺
Fabian, det är en privatägd Bavaria cruiser modell större. Ingen ”äldre Elan”. 😩😂

Ordet till Kalle!
Där ser man.. fel på allt :). Tänkte först bavaria, men de brukar ju har runda bänkar där bak och inga stora rattar. Men ett försök kan man alltid göra. Har varken varit i sydney eller i split, så ...

Bergstoppen är ”vit” men är det också en ”pick”?
Hmmm, nu blir det ett moraliskt dilemma här. Gissade ganska nyligen på denna topp med "vita piggen", men det blev ju inte godkänt. Då är frågan om jag kan godkänna vita picken? Låter ju mer som en sån där "naturfilm". Hmmm..... :unsure: 😉

Aber natürlich, visst är det Pic Blanc 3300 möh, och högsta topp i Alpe d´Huez.
Din bild @PisteCarver

Hmmm, nu blir det ett moraliskt dilemma här. Gissade ganska nyligen på denna topp med "vita piggen", men det blev ju inte godkänt. Då är frågan om jag kan godkänna vita picken? Låter ju mer som en sån där "naturfilm". Hmmm..... :unsure: 😉

Jag får liknande association och kommer att tänka på nedanstående tänkvärda historia. Tyvärr inte textad så ni får träna er på att förstå denna härliga "true blue aussie" australiensiska engelska. Ursäkta den inte helt "PK" illustrationen.

Senast ändrad:
Den här pisten var ganska brant (och isig, vilket inte syns i bilden).
Frun som manövrerar sig ner här i bilden tyckte inte att det var den trevligaste pisten på denna resa. Vilken pist är det?

1705494207887.jpeg

Jag instämmer med frun. Isigt, brant, kallt och mörkt. Och inte en tiondel så mysigt ner mot ankomstdalen som i övriga Kvitfjell.

WC störtlopp går i den backen senare i vinter! Både herr och dam.
Om jag åkt rakt utför den branten så skulle jag nog direkt tvingas till störtlopp mot närmaste WC... ;)

Tillbaka
Topp