Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Pang, där satt den. Nu har jag inte så himla mkt fakta att gödsla med, men grannorten [Bad Gastein] var på 1800-talet känt för sina radon-berikade bad. Har för mig att berget i närheten är har en viss radonhalt... Anyhow. Detta gjorde att orten blev populär bland kungligheter i Europa på 1800-talet, varpå orten berikades med en järnvägsstation. Att faktan mer kommer från grannorten, och inte målet, well, ja.. :)

Men det finns ju inga skidorter som ligger närmare Stöckl än Dorfgastein, som var fel?
Förvisso, ledtråden kanske vart lite vag, men dess syfte var att leda in gissningarna mer i Gasteiner-dalen, inte att Stöckl (eller Dorfgastein) vart målet. Ursäkta eventuell förvirring! :)

Ok, har fel dator så inte så mycket att välja på men hittade en hygglig bild.
Vilket berg står jag på? Edit, rörde nog ihop detta inser jag. Vi kör på denna bild enbart.
4282fc1ff7d57e47efd7b06299d5bfec.jpg

Senast ändrad:
Nej och nej

Fjällen runtikring har namn på samma tema

Rörde nog ihop det hela, vi kör på en av bilderna bara, se startinlägget.

Senast ändrad:
Atomfjella heter området som bjuder på många toppar nära varandra.
Vi hade tältläger 8 nätter vid Gallerbreen/Veteranen och utgick därifrån och tog en eller två toppar om dan. Perfekt väder i maj. Ca 180 km skoter enkel väg från Longyearbyn men skoterförbud för annat än transport till och från så inga skotrar under veckan.

Perriertoppen är näst högsta toppen på Svalbard men väderutsatt så det blev stegjärn upp. De andra fjällen runtikring är bättre att åka på.
Snap 2021-01-31 at 20.17.21.png

Menar såklart Øksendalen. Kanske du är på Phillipshaugen Lodge?!
Helt rätt, jag står utanför Phillipshaug lodge och toppen man ser i mitten är Flötatind. Öksendal är en perfekt startpunkt för många fina toppturer i mittnorge. Dessutom hörde jag att det snöat en 30 cm snö där ihelgen.
Här är en liten film av en av alla åk man kan göra i dalen
Tänkte att @larchii borde känna igen sig

Senast ändrad:
Helt rätt, jag står utanför Phillipshaug lodge och toppen man ser i mitten är Flötatind. Öksendal är en perfekt startpunkt för många fina toppturer i mittnorge. Dessutom hörde jag att det snöat en 30 cm snö där ihelgen.

Yes, bodde där i augusti senast när jag fick min augusti-åkning i rännan på Trondskjortetind. Fantastisk fin plats att bo på. Kommer bild inom 5 min.

Här är en liten film av en av alla åk man kan göra i dalen

Vad otroligt vackert det är i Norge!
Men till skidåkningsfilmen.... har du åkt där?
Hur brant är det i början, 60 grader? 😲

Vad otroligt vackert det är i Norge!
Men till skidåkningsfilmen.... har du åkt där?
Hur brant är det i början, 60 grader? 😲

Haha om jag svara för mig så får jag erkänna att jag inte riiiiktigt är på Asbjørn Eggebøs & co nivå 😅 Däremot har jag plockat upp hans ena skida ur en bäck när han kraschlandade en backflip på Harstadfjellet vid Batnfjordsøra när jag va på väg upp.

Tillbaka
Topp