PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Moldoveanu Peak?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ledtråd 3 rätt bergskedja. Alltså KarpaternaMoldoveanu Peak?
Ja, men han högg något före.Föga förvånande var @STORPOTATEN och @PisteCarver snabba som kobror.
Jag var redo som en jevvla pojk-scout här!Ja, men han högg något före.
Skulle bara ha gått på första intrycket, och inte back-checkat...![]()
Och jag som trodde det skulle komma en "norsk" bild igen, och så bjuder @Bgn plötsligt på en ikonisk alpbild!Jag var redo som en jevvla pojk-scout här!![]()
Det börjar gå upp för mig att den dyraste (och hittills enda) kabinbanan i svensk världshistoria (en halv miljard i dagens penningvärde) är byggd på den fjälltopp som har mest isbildning i landet (åtminstone norr om pulkabacken i Kroksbäck)Isbildningen påminner ju massor om Åreskutan ...
Inte Lillskarven.Lill skarven?
Jag har nu stirrat väldigt noga och länge och börjar nästan surna till på potaten som står där med sitt belåtna leende...Inte Borkan, Mullfjället, Vålådalen eller Rekdalen.
Ledtråd 2. Titta väldigt noga på bilden. Där finns välkända referenser, minst tre st skulle jag vilja påstå.
Snö, sten och granar...Ledtråd 2. Titta väldigt noga på bilden. Där finns välkända referenser, minst tre st skulle jag vilja påstå.