Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Stryn, mycket sent? Langvattnet där nere? Någonstans i Stryn? Bottnenibba? Skårfjellet? Liaksla?

Fan det är svårt. Jag har inga kompisar i NASA, liksom PistCarver, måste bara läsa Heisigs Bergstatt Stryn -bok. Jag kan inte se Djupvasshyttan, så vet inte.

Fan det är svårt. Jag har inga kompisar i NASA, liksom PistCarver, måste bara läsa Heisigs Bergstatt Stryn -bok. Jag kan inte se Djupvasshyttan, så vet inte.
Omöjligt säger jag, hittar inte ens någon karta där jag kan se namnen på kullarna där uppe... Google Maps förslår verkligen inte i Skanderna. :rolleyes:

Perkele att jag är dum. Vi har också själv varit där.
SAM_0191.jpg

Det här går åt helvete om människorna börjar sova mitt i natten! Nu spelar vi, sova får vi tillräckligt med i graven.

Blåtind står de på. Vatnet heter Djupvatnet. Berget till venstre ovanför veien er Dalsnibba man ser også veien som leder opp till dess topp. Vatnet rett bort i er Kolbeinsvatnet og man ser elva som rinner mot Langvatnet samt toppen till høyre på samme side som bilden er tatt er Djupvassegga

Om bilden, det är faktiskt början av juni. vilket brukar betyda mycket snö där i krokarna. tyvärr var året 2018 och snön lyste med sin frånvaro. men det gick att pka hela vägen ner till sjön

Tillbaka
Topp