Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vi tar en sommarbild igen. I vilket område är denna bild tagen? Bonuspoäng om man lyckas identifiera varifrån bilden är tagen.
image.jpeg

Senast ändrad:
Vi är inte på Hokkaido. @PisteCarver är på rätt spår men varken Chokai eller Iwate är rätt. Det finns en viss detalj i den första bilden som gör det lättare att hitta rätt prefektur.

Ja, det finns ju några vulkaner i Japan, så det gällde att hitta en friliggande med rätt "look".
OK, vi fortsätter med en bergsfråga.
Vad heter det höga vita berget i bakgrunden?
(ni kan ju hoppas att @STORPOTATEN har tagit lunchrast, så kör på!;))

Tillagd ledtråd: Bilden är tagen från Österrikes högsta liftburna punkt på 3440m.

Clip410__.JPG

Senast ändrad:
Ok, hemma från berget. Bgns bild såg jag medan jag väntade på polaren vid dalstationen så lät bli att svara. Åkte förbi där sen på väg upp...
Nu den aktuella bilden, jag gissar vilt på Weisshorn!

Ingen har träffat rätt ännu, men ni får vänta lite på en ledtråd.
Som ni ju vet åker jag alltid lift och klättrar inte själv, och det underlättar ju lite när det gäller att hitta punkten som jag tagit bilden ifrån. Vilket kan vara bra att veta om man ska hitta berget som frågan gäller.

Tyvärr blir det inget nytt skidskytteguld för Sverige idag, bättre läge för Norge just nu.
När det gäller bildgåtan tror nästan alla att vi fortfarande är i Schweiz och jagar bergstoppar, det är vi inte....

Jag ska ut och gå en liten runda i det fina vintervädret, återkommer sen.

Snödjup

Tillbaka
Topp