Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Inte är det Kråssklockners mindre kända granne, Mjälthöpiken eller livsfarliga insteg skiers right på månens baksida... Farten i tråden har äntligen gått från total mayhem till rimlig. Vi har gett våra mer beresta bergsgetter och kartmumrikar från fjäll och alp en välbehövlig chans att reparera sin vardag.
Allvarligt talat, kunskapen och erfarenheten i denna tråd är värd en mindre kongress.

Ny bild tillagd.
Jag trodde att det här skulle gå snabbt för jag vet att det finns folk på forumet som borde ta den lika självklart snabbt som att en göteborgare känner igen Guldheds-tornet.
Är off-line någon timma nu men gissa på.

Dags för ledtråd.

Helt rätt är att det är i Sverige och den eftersökta liften ligger i en skidort som ligger i närheten av en de som nämnts. Sen vad som är i närheten kan man förstås diskutera.

Hur hamnar man här då? Jo, man har med sig frun som har läst om det här utflyktsmålet på nån livsstilsblogg där ungarnas mössor matchar kuddarna i stugan. Har man inte långa smala skidor att lägga i spåren så kan man ta sig dit till fots eller pedal. Utsökta våfflor väntar!

Senast ändrad:
Nu har vi hållit på med det här i över sju timmar, kan ingen identifiera den där fäboden och skogsåsen så vi kan få se lite berg igen! 🤪😖😉

Nu har vi hållit på med det här i över sju timmar, kan ingen identifiera den där fäboden och skogsåsen så vi kan få se lite berg igen! 🤪😖😉

Det är väl en våffelstuga utan rättigheter som ingen har besökt.
Eller så är det en våffelstuga med rättigheter som ingen kommer ihåg efter intag.

Har levererat Lillåstugan som jag känner till (rättigheter finns)

Att ni skulle gå bet på vart det ligger våffelstugor i fjällvärlden trodde jag verkligen inte.

Det var alltså en infuencer som hade hittat dit så det gäller en ganska välkänd skidort. Där finns längdspår mellan skidorten och våfflorna och då passerar man en geografisk formation som syns i bild två och som är lätt att hitta på en karta. Kan tillägga att fäboden på bilden inte är själva våffelstugan, men tittar man noga så går det att dra vissa slutsater om vad den har använts till som kanske kan vara till lite hjälp.

Lillåstugan är det alltså inte. Dit går det bland annat en pist.

Ain't No Mountain High Enough - YouTube

1613602440182.png

På fyra poäng har vi ledtråden
Till för inte så längesedan fanns det dem som med hjälp av guide fortsatte vidare längs vägen för att ta sig till **.

Jag såg hålen i väggen på den där boden men förstod inte vad det var. Sopsortering var det tydligen inte! 😂

Jag bor drygt 8 km fågelvägen därifrån så vore ju pinsamt att missa på den.
Dags att leta ny bild då.

Snabba ryck! Din tur! @Pillard. Åkte den sista året jag åkte på 205 cm storslalomskidor. Insteget är rätt ned en bra bit så man får upp hög fart. Det blev "yardsale" båda försöken. När man väl är nere i korridoren är det inte så brant men med långlaggen var det svårt att få till svängarna i knögglet. :rolleyes:

Lättilgänlgig ;). Man kommer ju lätt till insteget, men inte så värst lätt till rännan...
:cool: Jo, det är nog den mest fotade rännan i världen, iaf uppifrån. De flesta åker dit och ruskar på huvudet och åker förbi runt.
Tydligen varierar det stort år från år beroende på snöläget hur det ser ut längst upp.

Fortsätter att vidga vyerna lite. Och för att inte @PisteCarver ska få panik så befinner vi oss iaf ganska högt upp här. Dock inte jättehögt över havet... Vilken adress befinner vi oss på?
DSC00046.JPG

Snödjup

Tillbaka
Topp