Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Självklart! Hoppas ju att alla har haft chansen att njuta av detta fantastiska land. Men har ju faktiskt inte gissat på en enda kulle i Jura när det varit nordiska kullar på bilderna.
Jag älskar också Schweiz! 🇨🇭🕰
Besöker landet genom jobbet flera gånger per år sedan länge.
Åker tyvärr inte skidor där längre - har blivit för dyrt tyvärr... 💸

Tackar! Vem är gubben som står i bilden med min fru? Var står de?
20200224_163104.jpg

Efter @fredw 's retro-film med Blizzard V20 Thermo RS, blev jag ju tvungen att hitta några bilder där de blivit förevigade.
Jag och frun hade likadana 💕.
På sista bilden får min fru också visa att hon är en "style-cruiser". ⛷:)
(visst åkte man "snyggare" förr?)
Så i vilket skidområde är bilderna tagna?
Blir det för svårt så kommer fler bilder...
Clip542_.JPG

Clip543_.JPG

Clip544_.JPG

Den är väl tagen från Wengen mot Mürren, Schilthorn
Jaha, det gick fort så klart. Mycket riktigt tagen nära Männlichens bergstation ovanför Wengen. Man ser Mürren på hyllan längst till vänster och kan skymta mellanstationen Birg med Schilthorn bakom. Gondolen upp från Lauterbrunnen kan man ana genom lodräta gatan i skogen till höger. Berget i kedjan i bakgrunden till vänster med hack i är Gspaltenhorn. De tre topparna längst bort torde vara Blüemlisalp.

Trevligt trevligt.
Kyrkor är ju poppis, så why the hell not. I vilken trevlig alpby hittar vi denna kyrka?

1614285775752.png

1614289363082.png

Senast ändrad:
Enda alpkyrka jag kommer på är i Free Radicals 2 när de är i Engelberg... Men vid närmare analys så gissar jag på Abtenau...

Efter @fredw 's retro-film med Blizzard V20 Thermo RS, blev jag ju tvungen att hitta några bilder där de blivit förevigade.
Jag och frun hade likadana 💕.
På sista bilden får min fru också visa att hon är en "style-cruiser". ⛷:)
(visst åkte man "snyggare" förr?)

Hur menar du? Ska man inte åka så längre?
Allvarligt talat så har jag svårt att få den stilen ur mig. Snart orkar jag inte ens försöka längre.

Påminner om kyrkan i Neustift men det finns antagligen många som ser ut så där... De börjar ringa klockan 6 på morgonen, sedan ringer de 1 slag varje kvart och 2 slag vid halvtimme. Och så timslag varje heltimme. Man märker att den finns, så att säga...

Snödjup

Tillbaka
Topp