Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja, klart det är Jakobshorn! Zoomar man i bilden kan man se att sittliften som kommer upp från vänster heter Bräma Jet. Går från mellanstationen Ischalp till Brämabüel.
Weissfluh och -joch gömmer sig till vänster utanför bilden, bakom sittliften ser man Gotschnagrat dit gondol kommer upp från Klosters. Bakom den ryggen kan man ana Madrisa, dit äggen från Klosters kommer upp och varifrån jag hade en bild tagen åt det här hållet för några veckor sen.

Du får ursäkta att jag inte prickade helt rätt med en gång. Står och förbereder familjens Tacomiddag i kväll och hade inte tid att kolla in vyerna helt rätt.
Såg att det var Davos mot Madrisa och slängde ur mig toppstationerna en efter en. ;)

Jag hoppar tillbaka till en gammal bild.
Vackra färger efter solnedgången - vilken skidort?
Clip570_.JPG
Clip590_.JPG

Clip591_.JPG

Senast ändrad:
meh! sådär ser ju kåbdaliuossavaarabacken ut i mina drömmar! lite läskigt du har tillgång till dom va?

Kl 10.00 i morgon lägger jag upp den tredje bilden om ingen har klarat gåtan innan dess.
Och då gäller det att hänga på tryckknappen, för då kommer nog ungefär 99% att kunna svaret. ;)
Hade jag vridit kameran 90 grader åt vänster på andra bilden, så hade det varit buslätt. Första bilden är 90 grader åt höger jämfört andra bilden.

Vad heter åket/dalen som man kommer till när man hudar upp här?
Nedfart sker på andra sidan passet mot vägen upp.
1614589916602.png
Kommer en utzoomad bild kl 12.00

Senast ändrad:
Dags för en sommarbild nu som det nästan är vår.
Vad heter berget i bakgrunden med moln runt toppen?
Bonus för den som vet var det är taget :)
_20170724_130924.JPG

Tillbaka
Topp