kappakomplett
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Aig. d'Argentiere
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rätt gissat. Varsågod!Aiguille du Chardonnet
Ja, kvalificerat gissat.Rätt gissat. Varsågod!
Nej, det här är Aiguille du Saalbach!Aiguille de Saalbach?
Edit: asch så nära!
Nej, inte i Disentis eller annan ort där de har rätoromanska namn på topparna.Piz Ault?
Är åket pas de chevre då?Tycker det ser ut som Grand Montets men då hade väl ngn tagit det redan...
Det här är söder om Sveg...Bananen Åre(om vi bortser från nedre bilden)
Snyggt @Ivo ! Gemsstock vid Andermatt är det. Bilderna tagna i Felsental som även ger namn till åket. Ca 1500 fhm, men första 100-150 i pisten från toppstationen för att komma till västra delen av berget och Sankt Anna-glaciären. Till skillnad från många andra åk som går hela vägen ner till dalen i Andermatt är det en ganska kort platt bit tillbaka till dalstationen.Gemstock
Ja, de stängdes, vet inte exakt när för det var före mitt första besök där. Gemsstock är rätt svåråkt i dåligt väder... Aldrig åkt på Oberalp-sidan där de investerat massivt på senare år.har varit i Andermatt två ggr. Men aldrig åkt på Gemstock. Det vräkte ned och vi hade kalasåkning bland buskarna ovanför Hospental. När jag var i Andermatt förra året så fann jag till min fasa att Hospentalliftarna var nerplockade.
Här kommer en bild som är tagen för några timmar sedan (till skillnad från era gamla goa semesterbilder)
Eftersom jag skrivit i tråden var jag är så krävs exakt svar nu!
Ja, de stängdes, vet inte exakt när för det var före mitt första besök där. Gemsstock är rätt svåråkt i dåligt väder... Aldrig åkt på Oberalp-sidan där de investerat massivt på senare år.Snyggt @Ivo ! Gemsstock vid Andermatt är det. Bilderna tagna i Felsental som även ger namn till åket. Ca 1500 fhm, men första 100-150 i pisten från toppstationen för att komma till västra delen av berget och Sankt Anna-glaciären. Till skillnad från många andra åk som går hela vägen ner till
Lillskutkanten
Jag tänkte eg bara acceptera Musberget som rätt svar men det är svårt att dra gränsen för var Östra slutar och Musberget börjar.. så du får köra nästa bild @FilipNorin
Förklara gärna närmare så att en som jag förstår! Jobbar vi nordbor mycket med armarna? För mycket? Eller avses ngt annat?Högerarmen bevisar väl att det är en skandinav på bilden...
Det gick fort!Från Gaislachkogel
Finemang!Det gick fort!
Då är det din tur igen.