Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Bra gissningar men ingen är nära
Som ledtråd kan jag säga att det inte är en gräns mellan två "västländer" om det hjälper något.

För scando-schaisse. Vilket fjäll har vi just åkt? Där bakom frun. Ledtråd: passar mycket väl för också lata tjocka medelåldriga. Söder om Trondheim, norr on Berlin.

Bilagor

• P4030822.jpg
    P4030822.jpg
    471.8 KB · Besök: 156
Senast ändrad:
Var är Sveg? Den där turen är kanske mest åkt på området. Locals åker det mycket också på vardagarna efter jobbet.

Hej hej hej nu! @Hawk100 redan hittade liften och så också dalen. En absolut topptur Mecca (förlåt, får man använda namnet Mecca? Kulturell appropriering?) för alla. Mycket ofta bra torr snö, man kan åka till parkeringsplatsen också med brädan, flera möjligheter från en parkeringsplats osv. Men, nu frågar jag namnet för detta fjell?

@Hawk100 hittade redan Rauma skisenteret. (en lift bara) Det menar ju, att vi var i Skorgedalen! @macl försökte Skarven. Inte nu, men mycket nära. Också Skarven är en jätte fin tur för oss gamla tjocka åldringar!

Senast ändrad:
Här är vi på vägen till Skarven. Ni kan se både Isfjorden och Innfjorden. Men, nu frågade jag inte Skarven, utan? (Locals gör ofta på samma dagen de båda topparna.)

Bilagor

• IMG_0526.jpeg
    IMG_0526.jpeg
    573 KB · Besök: 83
@macl hittade det! Det har två namn, Smörbottfjellet eller Smörbotntind. Mycket mycket turat av locals, då snön är nästan alltid bra där. 880 höjdmeter, så passar väl också för nybisar. Romsdalen är min absoluta favorit. Lyngen är för hård, allt för höga toppar för oss. Och boendet: Lensmansgården i Innfjorden! Där finns också bastu! https://www.fjordnorway.com/things-to-do/smorbotntind-1188-m-a-s-l-p4699263

Senast ändrad:
@macl hittade det! Det har två namn, Smörbottfjellet eller Smörbotntind. Mycket mycket turat av locals, då snön är där nästan alltid bra där. 880 höjdmeter, så passar väl också för nybisar. Romsdalen är min absoluta favorit. Lyngen är för hård, allt för höga toppar för oss. Och boendet: Lensmansgården i Innfjorden! Där finns också bastu! https://www.fjordnorway.com/things-to-do/smorbotntind-1188-m-a-s-l-p4699263
Fint det ser ut!

1617461319470.jpeg
Vilken glaciär söder om Sveg blickar jag ut över på väg till mitt kommande åk????

Bild från åket vi gjorde efter att ha gått över glaciären..... Dvs. Motsatt riktning mot glaciären!
1617462849408.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp