Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Välkommen tillbaka @jaksu !
Visst är det Lindvallen.

Jag skrev: "Det är mer än 500 fhm upp till toppen från där jag står." ... och det är det också eftersom bilden är tagen från Sälen by som ligger på 350 möh.

Din tur!

En underbar höstdag på fjällen. Men var är jag ungefär?
nhsEs42mSmeWWRWzGCk9.jpg

Ja, vandrar man upp några meter ifrån där min senaste video är tagen ifrån så har man precis den här vyn.:)
Hehe ja ditt klipp gav en liten refresher! Schysst av dig att lämna över åt en rookie ;-)
Kan jag lita på att det är rätt och lägga upp en bild innan jag ska sova, eller behöver jag vänta på @jaksu?

EDIT: Läggdags! Får jag ett ok från jaksu så fixar jag en bild till morgonkaffet :)

Senast ändrad:
Hehe ja ditt klipp gav en liten refresher! Schysst av dig att lämna över åt en rookie ;-)
Kan jag lita på att det är rätt och lägga upp en bild innan jag ska sova, eller behöver jag vänta på @jaksu?
Alltså, jag vet ju att du har rätt svar.... men vid sådana här tillfällen tidigare så har vi väntat på att bildgåtans ansvarige har bekräftat att det är korrekt.
Klockan är 00.00 och det kanske är läge att relaxa.;)
Kul med med nya "kombattanter" i den här tråden!:)
Fundera ut en spännande bildgåta tills i morgon, så ger vi oss på den då...:sleep:💤

Shit, jag kollade inte alls att PC hade postat en video från samma trakterna precis 😁 Japp, det är Helags i horisonten. Jag sprang från Svalåtjärn mot Ösjöstugan och bilden är från Ösjökläppen mot Ramundberget.

Kanske en sån fin bild kan få t o m PC att ta en paus i sitt pistkarvande och fundera på att åter ge sig iväg utanför! 😀
Hmm... du får inte ”stressa” mig med sådant.;)
Har i unga år åkt offpist på glaciärer och i vanlig terräng, lämnat pisten och åkt förbi lavinvarningsskyltar utan att bry mig.
Alltid helt i avsaknad av lavinutrustning och med noll lavinkunskap.
Mycket, mycket dumdristigt.....
Har bestämt mig för att inte börja igen.... och tycker piståkning är roligt!:)

Senast ändrad:
Kan ju komma med ett tips:
Åket jag söker är en ränna/coulior!

Nappar ingen så lägger jag upp en bild tagen samtidigt, men där rännan är inkluderad!

Jag tror att din bild är för svår, den ger för lite detaljer av omgivningen att kunna ”spana” på. Då blir det bara någon som har varit just där bilden är tagen som kan lösa gåtan.

Rännan där uppe i mitten är åket jag söker!

Man vill ju inte göra det för lätt! Finns ju ibland helt sjuka bilder folk gissar rätt på!
GOPR0632.JPG

Nix! Denna går inte att nå endast från liften, men är också på Blackcomb!
Om man kikar längst till vänster i bilden ser man att folk har skråat från en lift.

Tillbaka
Topp