Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Just där! Juni åkning med mycket bra snö!Juvasshytta?
Har aldrig varit där men tänkt många gånger.Just där! Juni åkning med mycket bra snö!
Det är 100% rätt, men det är inte min bildgåta så du får vänta på @RWD .Sökte på "unknown waterfall fjällen", och där dyker ju Njupeskär upp. Kan det vara rätt?
Så klart det ärSökte på "unknown waterfall fjällen", och där dyker ju Njupeskär upp. Kan det vara rätt?
Verkar som att Njupeskär dessutom är 3 stolta meter högre än de Shivanasamudrafallen som var på min senaste bild.Så klart det är
Hade nån mer bild på kanske svårare vattenfall men det visste jag själv inte vilket det var
Varsågod @FWahlberg
Jag gissar att du står nära Cornu Express, ska du ta dig runt Aiguille Pourrie och ner mot La Flégère kanske?Här är en morgonbild med ett par toppar som nog synts tidigare i tråden.
Visa bilaga 9517
Var är detta taget från?
Nedanför gondolen Plan Praz står vi och väntar på att få börja en fin skiddag. Klockan är "bara" 09:10 och solen lyckas precis titta fram bakom nålarna på andra sidan dalen.Plan Praz?
Jasså nu har ni vaknat...Verkar som att Njupeskär dessutom är 3 stolta meter högre än de Shivanasamudrafallen som var på min senaste bild.
Från Plan Praz stämde vinklarna mot bergen på andra sidan.Nedanför gondolen Plan Praz står vi och väntar på att få börja en fin skiddag. Klockan är "bara" 09:10 och solen lyckas precis titta fram bakom nålarna på andra sidan dalen.
Över till @PisteCarver
Ja, det gör det nog, men det är det tyvärr inte.Påminner lite om Furggsattel där uppe till höger.
Då gäller det att komma ihåg var den där tidigare bilden var tagen som jag också tyckte påminde om Furggsattel...Ja, det gör det nog, men det är det tyvärr inte.
Är du redan tillbaka från skidbacken?![]()
Det är "bara" 278 sidor att gå igenom för att hitta den bilden igen...Då gäller det att komma ihåg var den där tidigare bilden var tagen som jag också tyckte påminde om Furggsattel...
Idag var det dessutom rätt dimmigt.
Ja, det är för jobbigt. Gissar vilt istället.Det är "bara" 278 sidor att gå igenom för att hitta den bilden igen...
Den soliga försommaren fortsätter i Skåne - just nu 17 grader.![]()
En "vild gissning" som går hem!Ja, det är för jobbigt. Gissar vilt istället.![]()
Strax ovanför Tiefenbachgletscher station och parkering?
Så är det. Jag ser det från mitt fönster, inklusive kabinbanan som går upp till Rigi Kaltbad från Weggis. Finns dessutom två (!) kuggstångsjärnvägar upp till toppen Rigi Kulm, en från Vitznau som är granne med Weggis och en från Arth-Goldau som ligger nedanför sidan som syns i bild.Berget heter Rigi, och på andra sidan ligger den lilla välbesökta turist/sightseeing orten Weggis.
Där har jag för några år sedan övernattat på Hotel Seehof du Lac, som har en jättefin terass med restaurang och bar med utsikt över Vierwaldstädter See och bergen i bakgrunden.
Var?Prophet Elias?
Rätt svar är Profitis Ilias på Santorini.Santorini
Jag gav bildgåtan till @Schifoan eftersom han svarade Santorini, sorry.Ja det är berget på Santorini jag hamnade på efter lite googling.