Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Intressant, den där sluttningen ser ju inte särskilt brant ut på den övre halvan och ändå har det gått en maffig lavin där?Helt rätt @fransosen det är från förra veckan i Sunndal efter att nordväst stormen drog in. Otroligt bra puder men det blev också rejält lavinfarligtVisa bilaga 9554
Ja, och @fransosen verkar ha somnat....Japan januari 2019?
Ajajaj, inte updaterad, och helt fel ute...![]()
Det var en riktigt stor lavin, här kan du läsa lavinrapporten https://www.regobs.no/Registration/266986 den är skriven av en guide som jag var på tur med. Lavinen startade i ett område där det är 45-60 grader brant og gick över 1000 höjdmeter.Intressant, den där sluttningen ser ju inte särskilt brant ut på den övre halvan och ändå har det gått en maffig lavin där?
ja, herrejösses vilken helg! 3 dagar fyllda med brutala rännor, sol, skoter och smöråkning. och @STORPOTATEN trotsar tyngdlagen både uppför och utför med sina 110 pannor. helt jävla amazing!Kan ingen väcka fransosen så vi kan komma vidare?
Jag är nyfiken på att få se fler bilder från @Ivo 's och @STORPOTATEN 's helg i Helags.
De verkar ju ha haft "Kaiserwetter" med sig där uppe!![]()
Hmmm....efter att ha sprungit efter bergs-illern @Ivo i tre dagar har jag nog förlorat ett gäng av mina vackra pannor är jag rädd..ja, herrejösses vilken helg! 3 dagar fyllda med brutala rännor, sol, skoter och smöråkning. och @STORPOTATEN trotsar tyngdlagen både uppför och utför med sina 110 pannor. helt jävla amazing!
(jag ska inte avslöja mer men bilder lär nog dyk upp här...)
Tack för förklaringen.Hmmm....efter att ha sprungit efter bergs-illern @Ivo i tre dagar har jag nog förlorat ett gäng av mina vackra pannor är jag rädd..
Jag får börja om....![]()
Har han släpat runt på 110mm breda skidor där blir jag också ganska imponerad...Tack för förklaringen.
Jag trodde ju att "110 pannor" var något "free-rider kodspråk" för 110 mm breda skidor...![]()
Skulle aldrig ta med sådana breda skidor på en toppturshelg, så jag tog mina med 108 i midja. Lätta och smidiga och givetvis i vuxenlängd - 194 cm.Har han släpat runt på 110mm breda skidor där blir jag också ganska imponerad...
Kickturns med 194cm blir jag inte avundsjuk påSkulle aldrig ta med sådana breda skidor på en toppturshelg, så jag tog mina med 108 i midja. Lätta och smidiga och givetvis i vuxenlängd - 194 cm.![]()
Det blir jag, jag önskar att jag hade den förmågan.Kickturns med 194cm blir jag inte avundsjuk på![]()
Well, jag har aldrig varit någon mästare på kickturns ändå. Lika bra att slå till på riktiga skidor. Och även om jag uppskattar lite rando då och då, är det inte mitt "preferred choice".Det blir jag, jag önskar att jag hade den förmågan.
//R
Måste jag klara de fyra nya bilderna också?Visa bilaga 9583
Fler bilder från helgen efter att @PisteCarver löst gåtan
Visa bilaga 9584
Visa bilaga 9585
Visa bilaga 9586
Visa bilaga 9587
Fantastiska bilder!Men rackarns det var snabbt spanat och dessutom prickade du in rätt topp. Bilden är från i söndags då vi var ett gäng som besteg Borgtoppen som en avslutning på en riktig toppenhelg.
Tre dagar tältning vid bergets fot, Majtoppen och passet upp till Dubbeltoppen på fredagen, Stortoppen på lördag och sedan Borgtoppen på söndag. Circa 1500 fhm per dag.
Lägger upp några till bilder i inlägget.
Nej det var bara för att lite extra gnugga in min finfina helg i allas medvetandeMåste jag klara de fyra nya bilderna också?![]()
Svårt att avgöra - men jag slår till på Sonfjället, Sömlingshågna och Nipfjället då.Digerhogna, Storstöten och Slagufjället. Nu frågar du inte efter det men du står precis bredvid toppen på gondolbanan i Funäsdalen. Så även om jag har fel på topparna har jag iaf rätt på frågan om var bilden är tagen![]()
Helt riktigt!Sonfjället, hovärken, sömlingshogna?
Snabb fråga på det....det ser ut som det ligger ett fjäll precis framför (strax vänster) om Hovärken - vilket blir det?Helt riktigt!
Hovärken är fjället i mitten.
Strax till höger om Sömlingshågna ser man (på betydligt närmare avstånd) Tännäsberget med skidområde Tännäskröket.
Längst bort ligger Sömlingshågna och jag får avståndet till 72 km.
Din tur @FilipNorin !
Bra fråga, jag tyckte de hängde ihop.Snabb fråga på det....det ser ut som det ligger ett fjäll precis framför (lite till vänster) om Hovärken - vilket blir det?![]()
Hovärken är nu känt som Huvudvärken!Bra fråga, jag tyckte de hängde ihop.
Jag får rikta in in kikaren och göra en extra koll mot kartan. Bara jag inte har tagit fel nu....![]()