Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ingen gissning är korrekt (tillvidare vill jag ha alla tre rätt för att ge godkänt) om det behövs kommer en ledtråd om en timme

Helt rätt @fransosen det är från förra veckan i Sunndal efter att nordväst stormen drog in. Otroligt bra puder men det blev också rejält lavinfarligt
843DA556-F21D-457D-8E3D-ED440AC272AD.jpg

Kan ingen väcka fransosen så vi kan komma vidare?

Jag är nyfiken på att få se fler bilder från @Ivo 's och @STORPOTATEN 's helg i Helags.
De verkar ju ha haft "Kaiserwetter" med sig där uppe!☀️⛷️
ja, herrejösses vilken helg! 3 dagar fyllda med brutala rännor, sol, skoter och smöråkning. och @STORPOTATEN trotsar tyngdlagen både uppför och utför med sina 110 pannor. helt jävla amazing!
(jag ska inte avslöja mer men bilder lär nog dyk upp här...)

ja, herrejösses vilken helg! 3 dagar fyllda med brutala rännor, sol, skoter och smöråkning. och @STORPOTATEN trotsar tyngdlagen både uppför och utför med sina 110 pannor. helt jävla amazing!
(jag ska inte avslöja mer men bilder lär nog dyk upp här...)
Hmmm....efter att ha sprungit efter bergs-illern @Ivo i tre dagar har jag nog förlorat ett gäng av mina vackra pannor är jag rädd..
Jag får börja om.... 😛

Det blir jag, jag önskar att jag hade den förmågan.
//R
Well, jag har aldrig varit någon mästare på kickturns ändå. Lika bra att slå till på riktiga skidor. Och även om jag uppskattar lite rando då och då, är det inte mitt "preferred choice". 😛
Sen är skidorna hyfsat lätta och jag lär inte inom överskådlig tid utföra några veckoturer (tror jag). Vidare finns det faktiskt de som säger att det är nyttigt att slita lite, men det är nog högst tveksamt... ;)

Var tusan tog fransosen vägen nu då....

Senast ändrad:
Vilken fjord ser vi? Och bonus før den ganska kända rännan som vi ska köra ned i.

Bilagor

• 558576_10151345701642121_928659184_n.jpg
    558576_10151345701642121_928659184_n.jpg
    125.8 KB · Besök: 82
Jag tror vi ær på den plats danne beskriver, vi ser Urke med Norangsfjorden och nærmare oss ær Storfjorden (inre delen av Hjörundfjorden). Rænnan ær nog litle skåradalen

Men rackarns det var snabbt spanat och dessutom prickade du in rätt topp. Bilden är från i söndags då vi var ett gäng som besteg Borgtoppen som en avslutning på en riktig toppenhelg.

Tre dagar tältning vid bergets fot, Majtoppen och passet upp till Dubbeltoppen på fredagen, Stortoppen på lördag och sedan Borgtoppen på söndag. Circa 1500 fhm per dag.

Lägger upp några till bilder i inlägget.

Men rackarns det var snabbt spanat och dessutom prickade du in rätt topp. Bilden är från i söndags då vi var ett gäng som besteg Borgtoppen som en avslutning på en riktig toppenhelg.

Tre dagar tältning vid bergets fot, Majtoppen och passet upp till Dubbeltoppen på fredagen, Stortoppen på lördag och sedan Borgtoppen på söndag. Circa 1500 fhm per dag.

Lägger upp några till bilder i inlägget.
Fantastiska bilder!(y)

Inte helt lätt eftersom jag aldrig varit norr om Umeå, men jag har bra förstoring på kikaren.🔭;)

Dröm du om det där @fredw , det gör inte jag för jag hade fått "svindel-mardömmar" av den där klättringen på kammen bredvid brådstupet!😨

Fina utsiktspunkter är alltid trevligt!
Så nu blir det fjärrspaning på svenska fjäll (riktigt sa "alpiga" som @dannedieharder 's fjäll är de tyvärr inte).
Bilden har bra upplösning så det går bra att förstora.

Vad heter fjällen från vänster till höger?
Som en liten extra "twist" får man också gärna svara på (utanför tävlan) hur långt avstånd det är till det fjäll som ligger allra längst bort.
Clip2020_.jpg

Digerhogna, Storstöten och Slagufjället. Nu frågar du inte efter det men du står precis bredvid toppen på gondolbanan i Funäsdalen. Så även om jag har fel på topparna har jag iaf rätt på frågan om var bilden är tagen ;)

Digerhogna, Storstöten och Slagufjället. Nu frågar du inte efter det men du står precis bredvid toppen på gondolbanan i Funäsdalen. Så även om jag har fel på topparna har jag iaf rätt på frågan om var bilden är tagen ;)
Svårt att avgöra - men jag slår till på Sonfjället, Sömlingshågna och Nipfjället då.

Helt riktigt! (y)
Hovärken är fjället i mitten.
Strax till höger om Sömlingshågna ser man (på betydligt närmare avstånd) Tännäsberget med skidområde Tännäskröket.
Längst bort ligger Sömlingshågna och jag får avståndet till 72 km.

Din tur @FilipNorin !
Snabb fråga på det....det ser ut som det ligger ett fjäll precis framför (strax vänster) om Hovärken - vilket blir det? :unsure:

Snödjup

Tillbaka
Topp