Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja och han kan tydligen fylla på med fina bergsbilder utan att ens resa sig från köksbordet..!@Kalle_Luzern har nog fler fina alpbilder än alla vi andra tillsammans.
Jag tror att han kommer att bli "last man standing".![]()
Frågan måste väl bli:Ok det får bli en variant, jag ger ett svar, som är någorlunda relaterat till bilden, och ni ställer frågan. Frågan ska alltså också vara vettigt (nåja...) relaterad till bilden.
Svaret är (kanske något oväntat): Las Vegas.
Vad är frågan?
Visa bilaga 9805
Njaee...Frågan måste väl bli:
Vilken är världens mest kända stad som har en verksamhet som påminner om namnet på byn bakom/nedanför där jag har tagit bilden?
(Du har tagit bilden ovanför byn San Cassiano och det är Marmolada i bakgrunden).
Tack för påminnelsen, ska nog ta med några fler gåtor om topparna jag ser hemifrån.Ja och han kan tydligen fylla på med fina bergsbilder utan att ens resa sig från köksbordet..!![]()
Haha, crazy stuff. Hade nöjt mig med Neustift, men helt korrekt att vi är mitt emellan de två byarna.I bild 2 befinner du dig mitt mellan Milders och Neustift.
Coolt. Vi andra dödliga slänger ur oss ett namn så fort vi hittar vad som helst som möjligen kan vara nästan rätt... PC efterfrågar och inväntar ett förtydligande av frågan, medan vi andra fortsätter att skjuta vilt från höften, innan han lugnt lägger ner korten på bordet och tar hem spelet.Det där vet jag ju vad det är, men söker du huvudorten?
Det fanns ju en massa angränsande bydelar med olika namn.
By? Menar du då huset till höger, i mitten eller till vänster?I vilken by är den här bilden tagen?
Visa bilaga 9810
Nu ska han börja också, med att kräva förtydligande av frågan...By? Menar du då huset till höger, i mitten eller till vänster?
Bilden ser ut att vara av lite äldre snitt, kan man anta att det nu står en hel del nya byggnader här?
Nej, byn jag har tagit bilden från räcker.By? Menar du då huset till höger, i mitten eller till vänster?
Bilden ser ut att vara av lite äldre snitt, kan man anta att det nu står en hel del nya byggnader här?
Det kommer att bli väldigt roligt att ge svaret på den här bildgåtan - just wait and see!Nu ska han börja också, med att kräva förtydligande av frågan...![]()
![]()
Edit: Och listigt försöka lirka fram litet ledtrådar! Gå inte på den lätte, PC!!![]()
Stackler är ju helt rätt, jag hade dock nöjt mig med Neustift.Stackler
Close, close... but no Cigar.Hotel Brunnenhof
Guldstjärna för korrigeringen!Hotel Brunnenhof eller Stacklerhof?
Din tur!Stackler
Riktigt att toppen är del av Rigi, men den har egna namn också och det är dem jag söker.Rigi, Queen of the Mountains?
Hette först Rigi men någon trodde att det betydde "regina" = drottning så det blev missförstånd...
Det där är tre andra toppar, ett par av dem skymtar i bilden. Tror du behöver en bättre karta.Hittar tre namn... Rigi Hochflue, Kulm, Scheidegg...? Varför..?
Jag har mailat och frågat!
welcome@rigi.ch