Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kollade pistkartan först, sen på annan karta hittade jag också Pic du Lac Blanc... Finns fler kabinbanor än man tror när man börjar leta!

Var hittar man den här bron?
1619772924792.png

Senast ändrad:
Är det Triftbrücke nära Gadmen?
Trodde det skulle behövas en bild till och lite ledtrådar, men du tog det direkt!
Bron byggdes pga att Triftgletscher smälte bort och då försvann vägen till Trifthütte. Så här såg glaciären ut när jag var där 2014, ursprungligen gick glaciären ända fram under bron!
1619774214033.png

Kör på @FWahlberg

Trodde det skulle behövas en bild till och lite ledtrådar, men du tog det direkt!
Bron byggdes pga att Triftgletscher smälte bort och då försvann vägen till Trifthütte. Så här såg glaciären ut när jag var där 2014, ursprungligen gick glaciären ända fram under bron!
Visa bilaga 9834

Kör på @FWahlberg
Jag hade väl "tur". "Redan" den 31:a träffen på "suspension foot bridge switzerland" hade en hängbro som liknade din bild (fast från fel sida). Det pushades mycket för Charles Kuonen Hängebrücke, men den bro har ju helt annat staket/räcke.

Jag kör vidare med en topp som inte varit med på ett par månader.
1619775220053.png

Varifrån/från vilken topp får man detta panorama?

Roche Gauthier eller Cucumelle?
Förlåt att jag skrev två st....:oops:
La Cucumelle är det såklart! Den var tydligen svår förra gången den var med här också (när antalet sidor fortfarande var tvåsiffrigt). Trots 3500+-meterstoppar på bilden.

Hit kommer man genom att traska upp en stund från liften och kan sen njuta av både fin utsikt och åkning.

Över till @PisteCarver igen!

La Cucumelle är det såklart! Den var tydligen svår förra gången den var med här också (när antalet sidor fortfarande var tvåsiffrigt). Trots 3500+-meterstoppar på bilden.

Hit kommer man genom att traska upp en stund från liften och kan sen njuta av både fin utsikt och åkning.

Över till @PisteCarver igen!
Även 3500+ m toppar blir små i ett sådant vidvinkelperspektiv. Inte alltid lättare när man får se mer.
Ska på lunch nu och kommer inte att kunna kommentera era svar på ca 1 timme.
Ni får fundera på vad den här toppen heter och hur hög den är?
Clip2120_.JPG

Zuckerhütl 3507 möh
"Tyvärr" finns det ju ytterligare en Stubaier-Gletscher-Expert" till här på forumet!;)
Får se om jag senare kan hitta någonting därifrån som blir svårt även för @STORPOTATEN .

Nu är det "detox" för mig resten av dagen och kvällen, och jag önskar alla en trevlig Valborg!:giggle:

Över till @STORPOTATEN !

"Tyvärr" finns det ju ytterligare en Stubaier-Gletscher-Expert" till här på forumet!;)
Får se om jag senare kan hitta någonting därifrån som blir svårt även för @STORPOTATEN .

Nu är det "detox" för mig resten av dagen och kvällen, och jag önskar alla en trevlig Valborg!:giggle:

Över till @STORPOTATEN !
Är ganska långt från att vara någon slags "Stubaier-Gletscher-Expert", har bara varit där en långweekend i början av Maj för några år sedan. Men det är ju ganska färskt i minnet i alla fall.

Detox? Vi får väl se hur det blir med den om jag slänger in något som verkar lockande och bekant.... ;)

Vad heter stället vi är vid här, och vad heter den spetsiga toppen som är markerad?
Obs - söder om Sveg.
1619783920444.png

Senast ändrad:
Det var då en jädra massa chemtrails - bilden var kanske svår att få upp för att illuminati inte vill att den ska visas?

Åket heter i alla fall Cul du Nant och startar från 3250 möh.....
Och Refugen heter Plaisance.....
Men toppen i bakgrunden har jag aldrig åkt ifrån så den får någon av er satelitspanare ta.....

Och lunchen äter man med fördel på Refuge du Bois i väntan på bussen tillbaka till Cham.......
(Obs, lite luring!!!)

Tillbaka
Topp