PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Neroberg.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, men tänkte du skulle få jobba lite tillVar det inte tillräckligt med att hitta namnet på swimmingpölen?![]()
![]()
Nix.Wilder Pfaff, 3456 m (ser 3458 m på något ställe)?
Nej, Habicht (höken) har jag haft med tidigare.Habicht, 3277?
Alldeles riktigt!Schaufelspitze, 3332 m?
Fler 3000+ toppar än jag inbillat mig där omkring!Alldeles riktigt!
Schaufel (skovel,spade) är berget som står mitt i skidområdet. Man kan åka runt det i en så kallad "Gletscher-Skischaukel" när man åker mellan glaciärerna Eisjoch, Fernau, Gaiskar och Windach.
Din tur @Kalle_Luzern !
Med @PisteCarver på hugget går det undan!Oberaargletscher
Detox hela kvällen igår!Med @PisteCarver på hugget går det undan!Helt riktigt, med Oberaarsee framför. Del av de stora vattenkraftanläggningarna runt Grimsel och övriga Haslital.
Förresten, är det de nedre delarna av Finsteraarhorn som skymtar fram där uppe i molnen till höger?Fler 3000+ toppar än jag inbillat mig där omkring!
Här är också några 3000+ med i bilden, men jag vill veta vad glaciären heter!
Visa bilaga 9853
Ja, vad trodde du?Tjyvstarta så här på morgonkvisten, skämmes!
Daunenhang.
Nej, tror inte Finsteraarhorn syns i den bilden. Oberaarhorn ovanför glaciären och så är det nog Grünerhorn till höger. Finsteraarhorn syntes bra på bilden jag haft med från Sidelhorn däremot!Förresten, är det de nedre delarna av Finsteraarhorn som skymtar fram där uppe i molnen till höger?
Håller med om att den är perfekt att köra lite carving i. Men....personligen tycker jag den är ganska tråkig. Det är som en pist i Sälen fast med bättre utsikt - helt rak och platt så det händer ju inget. Men som sagt - bra för fart!Ja, vad trodde du?
Detox-tvång hela Valborgskvällen...
Du glömde ange nummer, med det godkänner jag ändå.
Daunenhang (röd 9) är en finfin carvingpist, tyvärr tycker allehanda landslag och andra elitlag det också, och spärrar ofta av och fyller den med sina portar och banor.
Men den här dagen var det fritt blås!
Till vänster kan man också skymta liften Daunscharte, som har en riktigt fin svart pist på högra sidan liften.
Daunenhang och Daunscharte är fortfarande helt täckta av glaciär.
Din tur @STORPOTATEN !
Fart är kul!Men som sagt - bra för fart!
Naturligtvis. Inte söder, eller norr, om Sveg.Är det Björnberget vid Sveg?
Det hade du koll på. Snabbt jobbat!Tower of London
Röd vallmo, av porslin, 888 246 st som motsvarar britter döda i 1:a Världskriget
2014, Hundra år efter krigets början
"Blood Swept Lands and Seas of Red "
Tackar! Ofattbart många döda i ett grymt eländigt krig...
Klickade på lantmäteriets karta, så sa den 383 m... Är väl inom felmarginalen.Fel, fel fel! Skulle Magnus o Brasse ha sagt.Jag fick det till 396 möh...
Resten går att kolla på Wikipedia typ.
Tillbaka till dig @Kalle_Luzern
Redigerade för att inte göra det för lätt.Klickade på lantmäteriets karta, så sa den 383 m... Är väl inom felmarginalen.Trodde först det var något kapell på Gornergrat eller liknande ställe där "alla har varit".
Var har jag tagit den här bilden?
Visa bilaga 9859
Fint torn, första bilden var ju lite trist...Redigerade för att inte göra det för lätt.
Men detta är väl inte Gornergrat? Observatoriet har runt tak...
Tänkte väl att satellitspanaren skulle se att det är Berner Alpen från norr.Från Pilatus borde det väl vara?
Eigers nordöstkamm skymtar man alldeles intill masten.![]()