PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ledtråd kommer om en stund.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är riktigt att La Plagnes skidområde täcker hela bilden från vänster till höger, och man skymtar Bellecote i högra kanten. Den här vyn skulle man ha från Les Arcs också, fast då utan zoom (och utan La Plagne förstås).Man ser ju tydligt La Plagnes skidområde och en, så gott som, rak linje från Vita berget över Pointe de La Tougne hamnar på....Cime de Caron?
Col du Bouchet?Det är riktigt att La Plagnes skidområde täcker hela bilden från vänster till höger, och man skymtar Bellecote i högra kanten. Den här vyn skulle man ha från Les Arcs också, fast då utan zoom.
Du är ju mycket nära nu, och bilden är ju tagen från hög höjd, så var är vi?
wtf, är det Pointe de la Masse?Ni har ju riktigt identifierat att bilden är tagen från hög höjd, man ser att man är ganska högt över en del berg som ligger nära, men ingen är nära nog ännu för att jag ska ge rätt.
Nej, vi är högre än så, jämför mot Bellecote.wtf, är det Pointe de la Masse?
Högre? Col de Thorens och Glacier Peclet har ju inte fri sikt så...jag vette tusan...Nej, vi är högre än så, jämför mot Bellecote.
Jo, det är fri sikt från Peclet.Högre? Col de Thorens och Glacier Peclet har ju inte fri sikt så...jag vette tusan...
Jaha, det förklarar saken....gamla liftar som inte finns med på kartan längre...Jo, det är fri sikt från Peclet.
Du är så nära nu så att du får rätt!
Bilden är tagen från toppen av sittliften Glacier du Peclet på 3300 möh (rött kryss). Den liften är numera skrotad, och man kommer inte högre här än Funitel Peclet 3000 möh (grönt kryss).
På den tiden när bilden är tagen var där en tjock liten glaciär som fyllde ut den branta sluttningen, den glaciären är nu borta.
Din tur @STORPOTATEN !
Visa bilaga 9983
Ja, det var lite lurigt där.Jaha, det förklarar saken....gamla liftar som inte finns med på kartan längre...
Jag fick ju bara tvärnit ...![]()
Lite likt, men nej. Så lite mer får du allt jobba.Mölltal Gletscher
Don't wanna work....Lite likt, men nej. Så lite mer får du allt jobba.![]()
Härligt Kaitsuh, Presena är det såklart.Presena.
Vilda gissningar....Tack! Vi var ett jullov först i Ponte di Legno och Passo di Tonale (Presena också), sen några dagar i Pejo3000. En jätte fin resa! Vi reste hela tiden med vanliga bussar, långsamt, en verklig äventyr. Bra mat överallt, och nästan bara italienskt folk.
Nu, vilket skidområde gömmer sig bakom oss? Och, vilket är absolut bästa konditorian i byn?
Just där! Efter ett par veckor i Norge, forspaddling, regn, kalla nätter i tält, kosmisk rädsla varje morgon, så att kan inte ens äta nånting, då är det så härligt att stoppa för ett par dagar i Rättvik på hemresan till Stockholm och färjan. Brilliant frukost i JönsAndersgården, sedan lunch i Fricks (räkmackor och bakelser) sedan några öl i stranden. Bilden är härifrån, kan rekommendera: https://www.booking.com/hotel/se/jons-andersgarden.fi.htmlNäe, nu såg jag bryggan...
Rättviks skidbacke?
Fricks?
Får tacka Google där Fricks hade bäst betyg!Just där! Efter ett par veckor i Norge, forspaddling, regn, kalla nätter i tält, kosmisk rädsla varje morgon, så att kan inte ens äta nånting, då är det så härligt att stoppa för ett par dagar i Rättvik på hemresan till Stockholm och färjan. Brilliant frukost i JönsAndersgården, sedan lunch i Fricks (räkmackor och bakelser) sedan några öl i stranden. Bilden är härifrån, kan rekommendera: https://www.booking.com/hotel/se/jons-andersgarden.fi.html
Bara toaletterna är ganska trånga för längre gubbar...
Varje morgon är du nästan helt säker på, att du skall minnst dö just i dag i någon fors.Kosmisk rädsla?
Det är 2021. Vem står ens och pissar nu?Just där! Efter ett par veckor i Norge, forspaddling, regn, kalla nätter i tält, kosmisk rädsla varje morgon, så att kan inte ens äta nånting, då är det så härligt att stoppa för ett par dagar i Rättvik på hemresan till Stockholm och färjan. Brilliant frukost i JönsAndersgården, sedan lunch i Fricks (räkmackor och bakelser) sedan några öl i stranden. Bilden är härifrån, kan rekommendera: https://www.booking.com/hotel/se/jons-andersgarden.fi.html
Män står och kvinnor sitter?Det är 2021. Vem står ens och pissar nu?![]()
När var du där? Min lillebror och hans fru drev JönsAnders under några år för ca 10 år sedan.Just där! Efter ett par veckor i Norge, forspaddling, regn, kalla nätter i tält, kosmisk rädsla varje morgon, så att kan inte ens äta nånting, då är det så härligt att stoppa för ett par dagar i Rättvik på hemresan till Stockholm och färjan. Brilliant frukost i JönsAndersgården, sedan lunch i Fricks (räkmackor och bakelser) sedan några öl i stranden. Bilden är härifrån, kan rekommendera: https://www.booking.com/hotel/se/jons-andersgarden.fi.html
Flera år sedan men inte 10. Ett par år efter det den var stängd, tyvärr. Frokost och kvälls mat var jätte bra. Men, nu tycks det vara öppet igen.När var du där? Min lillebror och hans fru drev JönsAnders under några år för ca 10 år sedan.
Jag håller med Ivo, varje generation har sitt mönster:Män står och kvinnor sitter?
Inget rätt där tyvärr.Grand Chavalard 2899? Potaten 190 cm?