STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Är det Knäbäckshusen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det Knäbäckshusen. Sveriges svar på Pipa i Brasilien med undantag för badtemperaturen som jag vid mina två besök har upplevt som obehagligt kall (och då bor jag ju ändå i Norrbotten).Knäbäckshusen?
typiskt att man inte är på tråden när det vankas bilder från min fädernes hemtrakter...Visst är det Knäbäckshusen. Sveriges svar på Pipa i Brasilien med undantag för badtemperaturen som jag vid mina två besök har upplevt som obehagligt kall (och då bor jag ju ändå i Norrbotten).
Over too you @STORPOTATEN
Typ. Mittemellan Kaunerberg och Kauns på ett ungefär.Bilden tagen från Kaunerberg vid ingången till Kaunertal?
Tyvärr, det är nog exklusivt för frutt.Och strax ovan till vänster i dimman ligger Fiss.
Flera nya orter att tillfoga på @RandoScando 's "roliga-ortsnamn-lista".![]()
En bra gissning, men inte rätt.En snabb stänkare utan check - Similaun 3603?
Faan, ska man behöva kolla kartan också. Hinner tyvärr inte.En bra gissning, men inte rätt.
Ja, flera av de andra topparna i bilden vet jag att du hade tagit utan karta.Faan, ska man behöva kolla kartan också.
Fineilspitze 3514 m är rätt!Hintere Schwärze, 3624m?
Hmm, kanske snarare Fineilspitze, 3514m
Den här gången var gissningen 10,3 km fel.ni skulle se @FilipNorin in action:
han kollar på bilden på sin telefon och skjuter iväg ett svar. Bilden kan bestå av ett träd eller ett omöjligt berg. Snubben gissar ändå oftast rätt.
Då kör jag en på samma tema, men nog lite lättare.Fineilspitze 3514 m är rätt!
Över till @Kalle_Luzern !
Går ju sådär just nu...ni skulle se @FilipNorin in action:
han kollar på bilden på sin telefon och skjuter iväg ett svar. Bilden kan bestå av ett träd eller ett omöjligt berg. Snubben gissar ändå oftast rätt.
Tänkte nog att @PisteCarver skulle kasta sig över den.Till vänster Piz Cambrena 3606m och till höger Piz Roseg 3937m.
Idag gäller ännu ett par timmar ”no prisoners”, fast jag lämnade 10 min på denna.Tänkte nog att @PisteCarver skulle kasta sig över den.Berninamassivet så klart, med Piz Bernina, den östligaste 4000+m toppen i alperna. Piz Palü också känd och karakteristisk.
Alldeles riktigt är det Chicago.Chicago. Omdet är rätt så lämnar jag WO till FilipN.
Då överlåter jag till @dannedieharder som jag lovade, om han lägger upp nåt inom rimlig tid.Jajamen, över till dig @RWD