Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det är rätt!Gallinara?
Om det är rätt kör jag som förra gången -
först till kvarn som haft max en bild i tråden tidigare!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är rätt!Gallinara?
Om det är rätt kör jag som förra gången -
Är Gallinara värd ett besök? Jag gillar Ligurien.Det är rätt!
Vi var aldrig på Gallinara, så vet tyvärr inte.Är Gallinara värd ett besök? Jag gillar Ligurien.
Återpostar Randos inlägg - fritt fram för övriga att hoppa in och posta en bildgåta! Ring era kusiner norr och söder om Sveg!Om det är rätt kör jag som förra gången -
Korrekt!Abisko Östra
Väldigt nära skulle jag säga.Seceda?
Eller det är nog rätt föresten. Fermeda som jag tänkte på är lite långre bort. Båda är med i bildenVäldigt nära skulle jag säga.
Eller det är nog rätt föresten. Fermeda som jag tänkte på är lite långre bort.
Det var det som var min tanke, men Seceda är möjligen den första toppen innan den högre FermedaTror du sitter på Seceda möjligtvis och att Fermeda är spetsiga topparna bakom dig?![]()
Det var det som var min tanke, men Seceda är möjligen den första toppen innan den högre Fermeda
Ajsan ajsan, den kunde jag direkt med..! Fin bild! Seceda är så vackert att Apple haft det området på sina bildskärmar i reklam!
Visa bilaga 10197
Ser ut så här just nu! Varför bor man i Sverige!?!![]()
Äntligen en fin bild på vackra berg utan att behöva leta efter deras namn...din fråga är felställd: varför bor du i Skåne?
Hemma hos mig, i mitten av landet, ser det ut så här:
Även om det är långt till berg och snö härifrån, så finns det flera andra anledningar som gör det till bästa platsen i landet att bo på.din fråga är felställd: varför bor du i Skåne?
Hemma hos mig, i mitten av landet, ser det ut så här:
Nu blir jag nyfiken. Och då får du besvara @fredw s fråga.Även om det är långt till berg och snö härifrån, så finns det flera andra anledningar som gör det till bästa platsen i landet att bo på.![]()
Svar på fråga:Nu blir jag nyfiken. Och då får du besvara @fredw s fråga.![]()
@fredw s fråga var väl: Varför bor man i Sverige!?!Svar på fråga:
1. Allt fantastiskt som finns söder om Östersjön och som man kan nå på några timmar. Inte bara skidåkning utan många andra saker som Sverige tyvärr inte kan erbjuda.
2. Det är väl Oviksfjällen på dina bilder?
Det måste jag ha missuppfattat, jag förutsatte ju självklart att @fredw var mest intresserad av vilka fjäll det var på @Ivo del Brallo 's bilder.@fredw s fråga var väl: Varför bor man i Sverige!?!![]()
Jodå, Skåne har säkert sina fördelar (jag säger bara: Möllan!!)Svar på fråga:
1. Allt fantastiskt som finns söder om Östersjön och som man kan nå på några timmar. Inte bara skidåkning utan många andra saker som Sverige tyvärr inte kan erbjuda.
2. Det är väl Oviksfjällen på dina bilder?
Aha, det är Skutan på bild 2?Jodå, Skåne har säkert sina fördelar (jag säger bara: Möllan!!)
2. Oviksfjällen på ena bilden (5 mil rakt fram). På andra bilden är det Sveriges skidberg #1![]()
Aha, det är Skutan på bild 2?
Klar sikt, det är väl en bra bit dit från Östersund ändå (allt över 5 mil i Skåne är långt bort)
Så långt ser inte jag från min balkong, det är massa fjäll ivägen!Utsikten från min altan: Sonfjället 15 mil i söder, Bydalen, Hottögsfjället, Ottfjället, Välliste, Mullfjället, Skutan i väster. Offerdalsfjällen skimrar 10-12 mil i norr. Antagligen större område än hela Skåne
Som min svärmor skulle säga: Måntro Ivo har varit på Möllan..!Jodå, Skåne har säkert sina fördelar (jag säger bara: Möllan!!)
Aha! Vi såg skyltarna från Fjällvallsliften men fegade ur. Och småbjörkarna kring pisten nära liften lockade igen.Om ingen annan vill ta den så tar jag väl den. Det är lillåstugan i Åre