STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Den var för lätt-googlad, pointe du grouin, du får ta en ny...
Berg går bra?
Berg går bra?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men låt bli och bildgoogla då.....Den var för lätt-googlad, pointe du grouin, du får ta en ny...
Berg går bra?![]()
Tänker att det är bättre att förekomma än att förekommas. Så får du en ny chans att göra om och göra rätt.Men låt bli och bildgoogla då.....![]()
![]()
Nej, men ganska nära.1. Saint-Malo ?
edit: det är nog inte rätt
Tycker lite synd om @RWD som tog alla svaren först utom höjden på strecket, men du var ju där som en "iller" och plockade hem det på slutet. Jag hade nöjt mig med Cancale på orten, men La Broustière är ju stadsdelen som ligger närmast.1. La Broustière
3. Bakre ön: Ile de Rimains, de i förgrunden: Le Châtellier och Le Rocher de Cancale
5. 10-12 m
Får ju lite dåligt samvete... Men går inte emot beslutet.Tycker lite synd om @RWD som tog alla svaren först utom höjden på strecket, men du var ju där som en "iller" och plockade hem det på slutet. Jag hade nöjt mig med Cancale på orten, men La Broustière är ju stadsdelen som ligger närmast.
Den högsta tidvattenskillnaden i Cancale är ca 12 meter.
En fantastisk plats att besöka, lilla ostronodlarstaden Cancale är ett smultronställe. En tallrik med 12 st pinfärska ostron på kajen kostar 5 Euro!
Odlarna har en liten "matmarknad" och öppnar ostronen framför dig när du beställer.
Många fina utflyktsmöjligheter i Bretagne!
@Kalle_Luzern nästa!
Ja, var en fin dag, 12 augusti 2018.Uuuj... vackraste bilden hittills i tråden?![]()
Helt rätt, Trübsee på ungefär 1760 m höjd ovanför Engelberg. På vintern går den så kallade Trübseehopper-liften över sjön bort mot Jochpass och dalnedfarten.Trübsee?
Fortsätter med lite vatten dåJa, var en fin dag, 12 augusti 2018.Fördel och nackdel att det ofta är i princip vindstilla när det är riktigt högtrycksväder här.
Tycker vi haft många vackra bilder här som tur är.
Helt rätt, Trübsee på ungefär 1760 m höjd ovanför Engelberg. På vintern går den så kallade Trübseehopper-liften över sjön bort mot Jochpass och dalnedfarten.
Din tur då @RWD
Kan intyga att du var långt ifrånTänk så fel man kan ha![]()
Eidfjord är rätt!Eidfjord?
Puhh. Google maps is my friendEidfjord är rätt!
Vilken liftbyggar-anda! Kanske någon representant från det medelstora vita berget långt långt upp i norr skulle kunna bli litet inspirerad.På vintern går den så kallade Trübseehopper-liften över sjön bort mot Jochpass och dalnedfarten.
@fredw , jag börjar nästan tro att håller på att dra igång ett litet ”crusade” mot det ”stora liftbolaget”?Vilken liftbyggar-anda! Kanske någon representant från det medelstora vita berget långt långt upp i norr skulle kunna bli litet inspirerad.
Missförstå mig inte, går inte rakt över sjön där i bild, utan snarare över ena hörnet bara. Totalt är liften nog runt 1 km lång. Bilden tagen i sydändan av sjön under liften i ungefär NV-riktning.Vilken liftbyggar-anda! Kanske någon representant från det medelstora vita berget långt långt upp i norr skulle kunna bli litet inspirerad.
Niják?Vad heter då det närmaste fjället(klumpen)?
Huså-anläggningen är till salu, varför inte köpa den och bygga ut?Vilken liftbyggar-anda! Kanske någon representant från det medelstora vita berget långt långt upp i norr skulle kunna bli litet inspirerad.
Lite flax där, klickade in på nya artikeln här på FR (skriven av @RandoScando om jag kommer ihåg namnen rätt) och där dök berget upp!Visst är det Nijak i utkanten av Sarek. Fotat från sluttningen upp mot Borgtoppen i Akkamassivet.
Svårt att se på bilden att det är en imponerande fallhöjd på över tusen meter uppför den nordsidan.Visst är det Nijak i utkanten av Sarek. Fotat från sluttningen upp mot Borgtoppen i Akkamassivet.