Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Håller med @FilipNorin om berget, kan bilden vara tagen vid Colle Sarezza ovanför Champoluc?
Och om det nu måste sägas: Monte Cervino till höger. :LOL:
Precis vad jag kom fram till ganska enkelt insåg jag ju.
0470DBFD-74A8-4B39-B88A-BCF2EB745554.jpeg
ABC271DD-21A1-4B86-A0AB-DB6DE690B04D.jpeg

Gött mos.
Kom precis hem från kvällsaktivitet med @Hawk100 så han är diskad från denna...
Inte riktigt lika hög som Grossgockner, men vi har väldans mäktiga berg även i Stockholm..... Liksom detta vi mödosamt besteg under kvällen, där det tidigare också funnits lift. Var var vi?

1622662561407.png

Senast ändrad:
Easy Peasy.
Tydligen poppis med parapente nu för tiden, men vi var varken där det eller badet, utan för en runda discgolf.

Din bild @Kalle_Luzern
Jaha, ni flög inte? Ser skärmar ibland över stan, lite mer hang time från Pilatus än där... ;)

Här är det platt, så skidåkarna hade tid att ta kort medan vi väntade på brädåkaren. Vilken lift hade jag bakom ryggen?
025.JPG

Kan inte ge mycket bättre ledtråd än SP redan gjort... Hans gissning är liften vid tog efter den vid står vid.

Måste strax ut några timmar, om någon tar det och det är konsensus att det är rätt kan ni bara köra vidare. :cool:

Visst är det Klein Matterhorn. Inte särskilt oväntat att du skulle hugga den blixtsnabbt @PisteCarver.
Vilken tur att jag tittade till tråden just nu, annars hade någon annan tagit "mina" berg!;)
Jag har själv tagit bilder från exakt den positionen vid kabinbanetoppen som på din bild.
Ny bild kommer snart.

Vacker vy, borde var rätt stor höjdskillnad mellan dalen och berget.
Ja, det har du rätt i.
Eftersom du tyckte att det var en vacker vy så lägger jag upp en bild till tagen vid ett annat tillfälle. Ännu snyggare bild.:)
Jag valde den första eftersom det är lite disigt på den, nu blir det lättare med den andra.
1622712284595.png

Tillbaka
Topp