Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte särskilt förvånande att du ringat in området vi befinner oss i men inom det området är du rätt fel ute. Riktning Smygehuk är nog rätt nära men mängden packning kanske skvallrar mer om turens längd.Svårt att veta hur långt ni har tänkt promenera, med den riktningen kanske ni är på väg mot Smygehuk.
Kan det vara så att ni är på väg uppför det lilla berget "Branten" och om ni fortsätter förbi där så kommer ni till det högre "Daskoriehppi"?
Nope, nu gick du i en liten fälla, det är inte Vuoiddastriangeln där till högerNi går mot Vassevaggi-dalen med Vuoiddasriida rakt fram?
Edit: Vassecohkka till vänster i bild?
Då får andra fortsätta ”gissa-leken”…Nu är det nära men dalen i sig är inte målet för turen.
Då svarar jag Lappland.
Snacka om att ge upp på målsnöret. Du kan ju inte vara mer än en snabb googling bort nu. Dalen i sig är alltså inte målet för dagen utan istället ett välkänt utflyktsmål med speciella egenskaper.Då svarar jag Lappland.
Jajemen visst är det Trollsjön (Rissajaure på Samiska). Sveriges siktklaraste sjö där man från höjd kan se botten på 34 metes djup. Belägen längst in i Gearggevaggi som även kallas Stendalen pga. att dalen är full av flyttblock och ras från de omliggande fjällsidorna.Trollsjön?
Oj, att se botten när det är 34 meter djupt måste vara häftigt! Antar att det sällan händer, men vore häftigt att gå ut på klaris där.Jajemen visst är det Trollsjön (Rissajaure på Samiska). Sveriges siktklaraste sjö där man från höjd kan se botten på 34 metes djup. Belägen längst in i Gearggevaggi som även kallas Stendalen pga. att dalen är full av flyttblock och ras från de omliggande fjällsidorna.
Ett väldigt populärt utflykstmål för dagsturer i Kirunafjällen som har föranlett att Trafikverket nu bygger ny parkering vid stigens start.
Bilderna togs för två veckor sedan. I den första ser vi Vassitjåkka (Vássečohkka) massivet med nordtoppen till höger. Mellan och Sydtoppen göms i molnen.
Kör på @Kalle_Luzern
Jag var glad att få med pappa till Arlberg i fjol men hans uråldriga skidstil från den tiden bindningarna hade ”låg fästpunkt”, dalande benstyrka och kondis gjorde att även en del röda backar blev svåra att bemästra. För att inte tala om uppkörd vårsnö. Och Branäs i april i år blev nog hans sista skidresa, han njuter inte längre av det.Hmm… jag ser Rüfikopf, Trittkopf och baksidan av Valluga i bakgrunden… och salt och peppar på bordet.
Och med tanke på färgkombinationerna på de båda herrarnas klädsel, så undrar jag ju om Samiska Riksförbundet har förlagt sin årliga konferens söder om polcirkeln den här gången?![]()
Nej nej, skulle aldrig falla mig in....Och mina skidkläder… Hmm, muckar du!?!![]()
Hmmm....strunta i skidkläderna. Jag är mer orolig för vad som breder ut sig i era ansikten. Det ser inte alls bra ut och kanske borde undersökas?Och mina skidkläder… Hmm, muckar du!?!![]()
Germknödel!Hmmm....strunta i skidkläderna. Jag är mer orolig för vad som breder ut sig i era ansikten. Det ser inte alls bra ut och kanske borde undersökas?
Visa bilaga 11843
Mycket riktigt. Läste någonstans att när de körde en freeride-tävling där så fick åkarna fira från kabinen ner till kammen till höger. Facet de åkte var sen på andra sidan.Corvatsch?
Mycket riktigt. Läste någonstans att när de körde en freeride-tävling där så fick åkarna fira från kabinen ner till kammen till höger. Facet de åkte var sen på andra sidan.
Dags för @RWD att ta nattskiftet.![]()
Hmmm....strunta i skidkläderna. Jag är mer orolig för vad som breder ut sig i era ansikten. Det ser inte alls bra ut och kanske borde undersökas?
Visa bilaga 11843
Stämmer bra det, har säkert varit med några ggr redan.Korpflyet?
Den stora frågan är var du fotar ifrån, Digerberget?Stämmer bra det, har säkert varit med några ggr redan.Visa bilaga 11847
Björnrike?Den stora frågan är var du fotar ifrån, Digerberget?![]()
HärifrånDen stora frågan är var du fotar ifrån, Digerberget?![]()
Stämmer bra, kör på @Kalle_LuzernPlancerts-pisten i Les Houches?
Ja toppen där har du haft med i alla fall.Börjar bli osäker på vilka bilder jag haft med redan... Kör på den här ändå, från vilken restaurangterass är den tagen?
Visa bilaga 11851
Det hade jag koll på.Ja toppen där har du haft med i alla fall.![]()