Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stranda är rätt!Hmmm....Stranda har ju två toppar..?
Så trevligt!Stranda är rätt!
Svar nej.Mont blanc och grandes jorasses?
Visst är det så Mäster Fjärrskådare, två rejäla och bastanta berg i horisonten. Och om man tittar lite extra noggrant ser man ett ännu bastantare berg mellan de två, nämligen Weisshorn.Tillbaka efter att: Tro't eller ej men har haft viktigare saker för mig!
Från vänster Grand Combin och Dent Blanche taget från La Plagne.
Du med mig skämta aprilo Potätan, du är ju inte ens i rätt härad!Hochfeiler?
Jag vet, insåg jag sket grovt bredvid ganska snabbt när jag skulle verifiera lite...Du med mig skämta aprilo Potätan, du är ju inte ens i rätt härad!![]()
Hintere Schwärze med 3628m och nr 7 på listan i Österrike är det!Hintere Schwärze?
Du missade väl inte att delar av ”Rotmosglaciären” syntes i bilden?Similaun?
Edit: ööhhh…
Nja, du är i rätt område men faktiskt inte rätt. Tagit med zoomlinsen på mobilen, annars inte zoomat. Namnet på den här toppen också lite speciellt...Det är väl en rätt zoomad bild det där kanske...
Jag chansar på att det är ett 2801 m högt berg med det "fantastiska" namnet "Bös Fulen".
Schweizarna ska inte säga någonting om namn på österrikiska berg, "Lärmstange" låter ju seriöst i jämförelse.
Jag säger bara "Guttanen" och "Bös Fulen"...![]()
Då kontrar jag med Eggstöcke i närheten av Bös Fulen….Det är väl en rätt zoomad bild det där kanske...
Jag chansar på att det är ett 2801 m högt berg med det "fantastiska" namnet "Bös Fulen".
Schweizarna ska inte säga någonting om namn på österrikiska berg, "Lärmstange" låter ju seriöst i jämförelse.
Jag säger bara "Guttanen" och "Bös Fulen"...![]()
Eller den inte så fläskiga toppen Fläschenspitz. Många härliga namn i det området….Då kontrar jag med Eggstöcke i närheten av Bös Fulen….
Ja, eller hur! Dock inget av dem du gissade på jag söker. Inget av dem syns därifrån jag tog bilden. Toppen är högre än Bös Fulen.Eller den inte så fläskiga toppen Fläschenspitz. Många härliga namn i det området….
Glärnisch är namnet på massivet, korrekt. Toppen har dock ett eget namn, det jag söker.Glärnisch
Nej, den sticker fram till höger om kammen i första bilden...Bächistock 2914 möh då ?
Den är det ja!Nej Vrenelisgärtli 2904