STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Inte Courchevel, Les Menuires eller Bonneval. Men ni är ju i rätt krokar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Damn. Hade också hoppats på sängen.... Men fel håll så att säga.Valmorel får bli min sista gissning. Klockan ringer 05:00 imorrn...
Precis, Pralognan är det. En lilleputt-skidort inklämd mellan de tre giganterna Tre Dalarna, La Plagne och Espace Killy.Pralognan?
Jaa...han är helt hopplös....
Hotel Planai, Schladming.Sorry!!!
Massor av möten och sedan en massa timmar bakom ratten!
Men då försöker jag kompensera med något som jag hoppas blir svårt!!!
Visa bilaga 12994
Vart är bilden tagen….??
På millimetern rätt!!! Jag trodde ju att det skulle vara svårt…..Hotel Planai, Schladming.
Hoppla hoppla!På millimetern rätt!!! Jag trodde ju att det skulle vara svårt…..![]()
Japp. Tillbakakaka och grattis till nattskiftet. God natt.Björnberget?
som en googlingsövning fick jag fram PIETRAPORZIO. Skidområden typ Argentera. Det närmaste jag varit är nog Sestriere.Helvete!!!
Ville inte riktigt ha rätt på den…..
Nåja, i vilken by bodde vi när jag fotade detta kommunalhus och vilket närliggande skidsystem åkte vi skidor i?
Visa bilaga 13011
Snyggt jobbat!!!som en googlingsövning fick jag fram PIETRAPORZIO. Skidområden typ Argentera. Det närmaste jag varit är nog Sestriere.
Tackar, då tar vi en sådan där genant lätt bild, vad heter afterskistället som finns bakom ryggen på fotografenSnyggt jobbat!!!![]()
Schoppf ligger på transporten tillbaka ner mot Alagna, kanske inget afterski ställe men brukar ta en Bombardino där innan man åker ner.Har aldrig varit på Himalayabar eller shopf, om shopf (kan inte hitta någon sådan afterski på nätet, men en schopf verkar finnas i Ischgl) ligger i Österrike så är Himalayabar närmare.
Aha, ja då kanske jag har varit där fast det är länge sen jag var i Gressoney och ibland tog den långa åkningen ner till Alagna. Med den informationen blir Schoppf närmare än Himalayabar...Schoppf ligger på transporten tillbaka ner mot Alagna, kanske inget afterski ställe men brukar ta en Bombardino där innan man åker ner.
Det är absolut rätt skidort! Det är inte rätt bar dock. En ledtråd är att titta vad som går över huvudet på skidåkaren.Tufternalp
Visst, över till Kalle_Luzern!Hennu Stall?
Nej, uppe med tuppen idag.
Vad finns i det konstiga huset där det sticker ut en lång ”pinne”?
Och vad är unikt med detta?
Visa bilaga 13046