fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tack. Wallander hälsar och är glad att kunna återgå till sitt Sudoko.Zillertal är mycket bredare.![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack. Wallander hälsar och är glad att kunna återgå till sitt Sudoko.Zillertal är mycket bredare.![]()
Tänkte detsamma... Davos/Klosters, Lenzerheide och Flims-Laax är väl iofs hyfsat nåbara med bil därifrån också. Plus lite småområden då i Glarus, Graubünden och Sankt Gallen. Och Malbun så klart!Försök inte att luras, jag ser att din fru har andra skidkläder så det är inte från senaste resan.
Apropå ditt hotell i Schweiz, ca. 120 Eurosar per pers/dag med halvpension är ju överkomligt. Men var hade du tänkt åka skidor? Flumserberg? Pizol?
Har inte alla med sig minst tre skidställ för en veckas resa?Försök inte att luras, jag ser att din fru har andra skidkläder så det är inte från senaste resan.
Apropå ditt hotell i Schweiz, ca. 120 Eurosar per pers/dag med halvpension är ju överkomligt. Men var hade du tänkt åka skidor? Flumserberg? Pizol?
Så hur blir det för er, är det fortfarande planen att det blir Zillertal?Börjar med att kika efter hur Zillertal ser ut på bild (har ju inte varit där... ännu)
Har insett att du inte har några större krav på ski-in/ski-out när det gäller alpboende. Det är ju ca 1 h enkel resa till de Davos, Lenzerheide, Flims mm. (fast där kostar ju hotellen lite mer).Flumserberg naturligtvis ja. Men även Davos, Lenzerheide och Flims ligger ju inom räckhåll därifrån. Hade även vissa planer på Wildhaus/Alt St Johann, tills jag insåg att de låg i luven på varann och nu för tiden hade separata liftkort. Nötter.![]()
Näe, ngn ski-in/ski-out behövs inte, det är mest onödigt när man ändå vill åka runt och upptäcka lite. Men ca 1 h enkel resa är lite i längsta laget även för oss. Så det var skönt att det gick bra med Österrike.Har insett att du inte har några större krav på ski-in/ski-out när det gäller alpboende. Det är ju ca 1 h enkel resa till de Davos, Lenzerheide, Flims mm. (fast där kostar ju hotellen lite mer).
Å andra sidan massor av fin skidåkning (och många dyra schweiziska dagskort...).
Gör det?Hur som helst så rimmar det på "kölden" hihi...![]()
Bra där, samma namn som den stora feta offpistgrytan under Gaislachkogel!Wasserkar, Gaislachkogel. Gammal lift. nu är den 6er.
Tittade lite på hotell i Schweiz. Så fort man tar sig lite djupare in i bergen, så kostar det en hel del även om man väljer någon okänd ort med 20-30 min körtid till skidområden som Flims, Davos etc.Näe, ngn ski-in/ski-out behövs inte, det är mest onödigt när man ändå vill åka runt och upptäcka lite. Men ca 1 h enkel resa är lite i längsta laget även för oss. Så det var skönt att det gick bra med Österrike.
Liftkorten är ju oftast dyrare naturligtvis, men samtidigt hade en del av orterna bättre rabatter för ungarna, så det hade inte blivit sjukt mkt dyrare för den delen.
2-dagars i Flims kostar 486 CHF och i Flumserberg 395 EUR. Ett 2-dagars Salzburger Skicard kostar 408 EUR. Så inga jätteskillnader.
…. Vad sedan en anständig kvällsmiddag på restaurang kostar i Schweiz vet man ju....![]()
Vilken drömsemester...Boka rum med vattenkokare och ta med…
Visa bilaga 15144
Verkligen inte så lätt… Sulden?Den där 3er liften gjorde litet problem för mig! Jag har ju varit där, och också paddlat Ötztaler Ache ner från Sölden. Nu kanske litet svårare. Vilket skidområde? Visa bilaga 15139
Rätt land. Det där skidområdet har varit här ett par gånger, och några av oss tycks ha också åkt där.Verkligen inte så lätt… Sulden?
Hmmmm....tavlan påminner ju om Livigno tycker jag...Visa bilaga 15171
En bild från vårt hotell inkluderar ledtråden om byn.
Limone är finfint om snöläget är bra.Inte Livigno, inte Limone. Till Limone vill jag nog resa.
Staden är inte sydländskt, ligger ganska norr. Normalt finns där mycket snö, mene inte detta år vi var där. Och, det är julveckan.Ja det var ju ganska likt Limone på bilden! Har kört igenompå sommaren, riktigt fin by. Pisterna ser fina ut på pappret. Får vänta tills jag pensionerar mig i Monaco...
Ser ganska sydländskt ut. Hmmm kanske är det i Apenninerna. Cimone??
Nej.Är vi i Alagna?
//R
Ja, Ponte di Legno igen! Jag minns att du har också varit där? Din tur @STORPOTATEN !Ponte di Legno?
Joo, har ju varit där, men kände inte igen mig.Ja, Ponte di Legno igen! Jag minns att du har också varit där? Din tur @STORPOTATEN !
Nja, med tanke på att det är ganska känt var jag nyss befunnit mig så närde jag väl inga större förhoppningar om att den skulle vara speciellt svår att knäcka.Nu trodde du allt att du hittat en svår eller?
Hocheiser 3206m.![]()
Jaha då tar vi andra det säkert på ett nafs...Jag vet ett högre berg som du säkert har tagit bild på, och det också från ett ställe med en vinkel som inte är så vanlig och där det berget inte ser ut som det brukar. Jag lovar att hålla mig borta från att svara.![]()
Helt korrekt. Sitter och njuter av mobilerna istället för utsikten. Ingen ordning. Slynglar.Albergo del Ponte, Gressoney.![]()