Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Här har ni varit flitiga idag.....jösses. Och skojat med mig dessutom... :LOL:

Nåväl, bilden ovan kan ju vara var som helst, men efter att ha planerat semester i Arabba ett par år på raken har jag glott på videos och dylikt om området en del. Ganska mycket. Typ.
Kommer ihåg en video med nerfarten Armentarola där liknande vatten(is)fall fanns på vägen ned, är det där? Typ här...

Och nej, tack vare vår vän covid får jag fortsätta planera in Arabba...

Senast ändrad:
Här har ni varit flitiga idag.....jösses. Och skojat med mig dessutom... :LOL:

Nåväl, bilden ovan kan ju vara var som helst, men efter att ha planerat semester i Arabba ett par år på raken har jag glott på videos och dylikt i området en del. Ganska mycket. Typ.
Kommer ihåg en video med nerfarten Armentarola där liknande vatten(is)fall fanns på vägen ned, är det där? Typ här...

Och nej, tack vare vår vän covid får jag fortsätta planera in Arabba...
Ja det där (på videon i alla fall) är isfallet i ”Hidden Valley”, pisten som går från Lagazuoi tillbaka mot San Cassiano.
En hästdragen transport tar dig sedan till en släplift som ansluter till det stora Sella Ronda/Marmolada-systemet. Där Arabba ligger ”på” Sella Ronda.
Eller så tar man taxi tillbaka upp mot Lagazuoi som i princip är en utpost i Cortinas liftsystem.
Jag lyckas alltid missa gåtor från mina kära Dolomiter 😳 men detta kan ju vara ett annat isfall.

Kanske ett litet vattenfall, eller inte så litet egentligen, men fokuset var visst mer på dottern när detta togs för en massa år sedan...
Råkar fylla år idag, så det blir ut och käka lite finpizza nu. Laddar upp en något mer heltäckande bild som någon bättre fotograf har lyckats åstadkomma, så får det vid behov bli ledtrådar senare ikväll.

fruset vattenfall.jpg

Ja det där (på videon i alla fall) är isfallet i ”Hidden Valley”, pisten som går från Lagazuoi tillbaka mot San Cassiano.
En hästdragen transport tar dig sedan till en släplift som ansluter till det stora Sella Ronda/Marmolada-systemet. Där Arabba ligger ”på” Sella Ronda.
Eller så tar man taxi tillbaka upp mot Lagazuoi som i princip är en utpost i Cortinas liftsystem.
Jag lyckas alltid missa gåtor från mina kära Dolomiter 😳 men detta kan ju vara ett annat isfall.
Så sant så! Behövdes ju ingen bättre bild!

Tyvärr, inte korrekt.
Nu tycker jag att du var lite petig och taskig mot @Emmis , eftersom man inte vet vilket håll du åker på i liften.;)
Liften går ju mellan Maiskogel och Langwied, och området där Langwied ligger kallas väl också för "Kitzsteinhorn", så det kan väl det vara rätt?
Jag tycker att @Emmis ska få rätt.:);)

Edit: För övrigt återigen en supermodern och stilig 3-S lift à la Österrike, och en klass som man bara kan drömma om att få se i en svensk skidort.

Nu tycker jag att du var lite petig och taskig
Helt korrekt, och det var hela syftet med frågan att vara en liten fuling. 50/50 chans lixom. :)
Liften går ju mellan Maiskogel och Langwied, och området där Langwied ligger kallas väl också för "Kitzsteinhorn", så det kan väl det vara rätt?
Langwied ligger vid/på Kitz absolut. Men liften 3K K-onnection är ju bara en förbindelse mellan Maiskogel och Kitz, och vi var på väg mot Maiskogel. Maiskogel har absolut sin egen identitet skulle jag säga.
Och nu kom Kalle in i leken också.... :LOL:

Dags för nakenbrottning om vem som tar det vidare. Popcornen igen! 🥳

Vill dessutom tillägga att korona håller mig ganska stum på sofflocket.. men sen då jag e på benen ska ja ta tag i hårdskivan eller familjealbumet å ge lite nya bilder. Nåja vart e vi påväg

Bilagor

• C64505F8-C50F-436C-A7C2-4171656DA9FC.png
    C64505F8-C50F-436C-A7C2-4171656DA9FC.png
    226.7 KB · Besök: 77
Tufft, krya dig. Fick själv ett "positivt" besked igår, men jag mår som en kung. Harklar mig någon gång i timmen bara. Precis samma symptom som när jag hade delta. (y)
Blir man hyperimmun nu? 😉
här börjar det vara två veckorsjubileum på gång.. ingen har värre symptom än att vi e trötta o har feber. Men det räcker

Jo, den gick lite väl snabbt.🤭Hittade en bild jag kan använda nästa hång som borde vara svårare
Den ravinen har jag åkt många ggr så den gick inte att bomma. Borde kanske bänkat mig själv när jag tänker efter.... 😦

Håller mig kvar i Kaprun-trakterna och slänger in en sån där gissa-vad-tiden-är-bild!
Så vilken tid togs denna bild vid årsskiftet? Närmast tid när klockan slår 20:20:20 vinner.
1643136419582.png

Tufft, krya dig. Fick själv ett "positivt" besked igår, men jag mår som en kung. Harklar mig någon gång i timmen bara. Precis samma symptom som när jag hade delta. (y)
Blir man hyperimmun nu? 😉
Å tusan, kan man få det igen?😲
Hur bra är då ”alpha” som jag fick genomlida utan några skyddande sprutor innan?
Mög va de!🥴

Å tusan, kan man få det igen?😲
Hur bra är då ”alpha” som jag fick genomlida utan några skyddande sprutor innan?
Mög va de!🥴
Jaja visst kan man det, nu siktar jag på att få smaka alla varianter! :rolleyes:
Näe, skämt åt sidan - man undrar ju om man även kommer att kunna få nästa variant...och nästa...och...

Jaja visst kan man det, nu siktar jag på att få smaka alla varianter! :rolleyes:
Näe, skämt åt sidan - man undrar ju om man även kommer att kunna få nästa variant...och nästa...och...
Så har jag uppfattat det alla nya mutationer biter nog. Själv e jag mest intresserad av om jag har delta el omicron. Skulle ju föredra att ha omicron nu med tanke på mina alpdrömmar….

Klockan har precis slagit 20:20:20 och det är dags att kora vinnaren. Vi har ingen som är supernära, då tiden när bilden togs var 17:52, men vi har en som är närmast med 17:15.

Bilden är din @KaitsuH

Tackar tackar. Hoppas får jag inte nattskiften.
Ölfråga. Var drack alla skidinstruktörer detta öl? Så, vilket namn har jag betäckt?
SAM_0518.jpeg

Tillbaka
Topp