Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har ingen aning om nånting men gillar färgmatchningenJa int fan vet jag, jag bara spekulerar....
Men ok. Då passar jag på att göra en seriös dykning ned i djuparkivet och sjösätta min nya serie "Tvivelaktigt skidmode". Här får ni möjligheten att gissa på skidorten och/eller min utstyrsel. Vilket du väljer är upp till dig, men båda alternativen ger rätt på gåtan.
Så här kommer del 1 i "Tvivelaktigt skidmode".
Vad heter skidorten, och/eller vad är det för märke på min seriöst läckra skidjacka?
Visa bilaga 16798
Läs ovan, Österrike är landet...Nå nu har jag repat mig, gissar rodeo och cervinia.
Dubbel-nix.Jeklar vilket seriöst intryck man ger med nästan samma inlägg två gånger? Undrar vad som laggade på skicka? Gissar isf schneider och st Anton
Dubbel-nix även här.Moncler? Badgastein?
Boom, we have a winner!Kitzbühel?
Cool stuff! Ångrar djupt att jag kastade min urtvättade och solblekta gul/blå utrustning från SOS/La Piste...Boom, we have a winner!
Kitzbühel är skidorten där jag poserar i min glänsande jacka från legendariska märket StylFrance. Som naturligtvis producerat en mängd fashionabla plagg genom åren, vilket en snabb googling påvisar.
Visa bilaga 16800
Din bild @fredw
Blir ju nästan illamående av de färgkombinationerna!Boom, we have a winner!
Kitzbühel är skidorten där jag poserar i min glänsande jacka från legendariska märket StylFrance. Som naturligtvis producerat en mängd fashionabla plagg genom åren, vilket en snabb googling påvisar.
Visa bilaga 16800
Din bild @fredw
Mina nummer var en På Spåret referens, du la ju till ledtrådar efter hand...Cool stuff! Ångrar djupt att jag kastade min urtvättade och solblekta gul/blå utrustning från SOS/La Piste...
Måste erkänna att jag ännu i efterhand inte förstår ledtråden om högljudd engelsk association? (Plus att Kalle skrev något om ledtrådar i ett annat inlägg nyss där jag inte förstod vad han inte förstod, det var olika nummer inblandade...)Nåja.
I'll be back!
Så vilken ledtråd var det du inte hängde med på... Det var väl inte "Byns namn är fem bokstäver långt." E-t-t-a-lMina nummer var en På Spåret referens, du la ju till ledtrådar efter hand...![]()
Well, den högljudda engelska associationen var det legendariska och (ö)kända afterski-panget "The Londoner".Så vilken ledtråd var det du inte hängde med på... Det var väl inte "Byns namn är fem bokstäver långt." E-t-t-a-lSkojar. Men erkänn (gärna) att du inte heller fattar SPs "högljudda" ledtråd ovan!
![]()
![]()
Gissar på att "P." kommer från COMP. Competition, K2 (och säkert många andra hade namn med detta på slutet. Gissar på K2. Återkommer om 15 minuter.Här har någon kraschat rejält i lilla Ettal, och sedan avvikit från platsen och glömt skidorna...
Vad står det på skidorna? Vill veta både vad det står baktill och framtill.
Jag har målat över texten, och kommer att långsamt avslöja texten bokstav för bokstav (bakifrån), tills någon gissar rätt. En bokstav syns redan. För att det inte ska bli för lätt - minst 15 minuter måste gå mellan de enskilda gissningarna från samma person.
Visa bilaga 16802
Gissar på att "P." kommer från COMP. Competition, K2 (och säkert många andra hade namn med detta på slutet. Gissar på K2. Återkommer om 15 minuter.
Renault V.S.O.P
Edit: hmm, stämmer ju inte med N i slutet på första ordet dessvärre.
Edit 2: Remy Martin V.S.O.P
Självklart! Bockarna väl kamouflerade, men uppe till höger i gräset.Apropå ingenting, läste du kanske den här klassikern när du var yngre?(Letar ännu efter de där stenbockarna...)
Visa bilaga 16809