Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
stämmer bra!Kanske Nordalsfjället och Vassecohkka?
Härligt! Har inte varit på Nordalsfjället sedan 2004 men tyckte jag kände igen mig lite. Tror nästan det var mitt första "riktiga" offpiståkstämmer bra!
jag fick ett fantastiskt åk på Nordals (17 åringen orkade dock inte knata upp så jag fick gå själv).
180 höjdmeter "bootpacking" ger ett fint åk på 350 höjdmeter
över till @davoorama
Ser mkt trevligt ut!Vilket berg står jag på och vad heter berget i bild?
Vilket datum? Om det var onsdag förra veckan (9/3) är nog ett eller kanske två av spåren i bilden mina. Det var så fint och folktomt att det blev tre rundor på Nordals den dagen.Vilket berg står jag på och vad heter berget i bild?
Nej nu är vi i AlpernaNarvik, Storsteinsfjellet?
stämmer bra! det var väl kanske fem spår innan mig. kul att några av dessa var dinaVilket datum? Om det var onsdag förra veckan (9/3) är nog ett eller kanske två av spåren i bilden mina. Det var så fint och folktomt att det blev tre rundor på Nordals den dagen.
Jo verkligen en bra dag. Synd att vi inte råkades, hade varit kul att träffa någon i tråden live.stämmer bra! det var väl kanske fem spår innan mig. kul att några av dessa var dina(och vilken dag!!)
Fel land. Men höjden är relativt bra gissatSportgastein, Kreuzkogel, 2650. Klockan är 11.47. Nord Abfahrt.
Ja det var mitt i prick. Pistkartan säger 2474 möh men jag ger rätt för det. Bilden är tagen en helt fantastisk dag. Från toppstationen på Grand Vans åkte man ned lite sen boothike upp för vägen grand chaudron och sen ned Gers, typ. Men det var många år sedan fotot togs så minnet är lite halv vagt.Tête Pelouse (ca 2500) i Flaine. Var där för ca två månader sedan men är osäker på varifrån bilden är tagen. Är det "bakom" Gers?
Tippar på RifflseeVisa bilaga 17419I vilket liftsystem ligger detta vackra berg?
Kommer en ledtråd om ingen tar det inom någon timme.
Det var snabbt, din tur!Tippar på Rifflsee
Vet jag inget om, så det kanske det var, men inte vad jag söker.Jordbävningar i juli och augusti?
Det godkänner vi även fast det officiella namnet är Aoraki / Mount Cook för få med det historiska Maori-namnet.Det är Mount Cook 3.724 m sett från Hooker Valley, New Zealand.
En svensk extremskidåkare dog efter ett fall nära toppen år 2013.
Oj joj vilken fin bild! Unga, fria och magra människor reser runt världen!Här har vi ett ganska brant berg i bakgrunden. Jag undrar;
1. Vad heter berget?
2. Varför var 2013 ett dåligt år på berget?
Visa bilaga 17420
Korrekt.Bergün?
Nej, nej, AWD och fyra Goodyear Ultragrip Ice 2, och det spårar lika säkert som Rhätische Bahn som också går genom här.Kör man vid det väglaget: i diket?På sommaren via Albulapasset till La Punt i Engadin.
NejJochstock Xpress?
Vet inte var den finns, men inte rätt. lamboren var rätt nära.Bump line
Inte den hellerJochpass liften?
kanske @FredrikLarsson123 menar Engstlenalp?Vet inte var den finns, men inte rätt. lamboren var rätt nära.Bump line![]()
Engstlenalp är det jag söker, precis. Nu fattar jag Bump line också, de har som en liten mini "skicrossbana" där för nybörjare som de tydligen kallar det. Röda pisten som kommer ner från Jochstock som syns i bild, och bakom så klart bergstationen på Klein Titlis.
passar nog idag - ger bollen till @FredrikLarsson123 om intresse finnsEngstlenalp är det jag söker, precis. Nu fattar jag Bump line också, de har som en liten mini "skicrossbana" där för nybörjare som de tydligen kallar det. Röda pisten som kommer ner från Jochstock som syns i bild, och bakom så klart bergstationen på Klein Titlis.
Din tur @lamboren