Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Antar att de hade första lektionen avklarad dagen innan då.denna grupp engelsmän (som höll på och fixade med GoPros, selfiesticks, och filmkameror i 20min innan de åkte ned... i pisten… med guide… - safety first)
Vad heter toppen bakom denna grupp engelsmän
Fast.....nu efterfrågas ju berget bakom engelsmännen. Piz Danis är ju faktiskt framför engelsmännen...Nåväl, du står på Piz Scalottas och berget du frågar efter heter Piz Danis.
Extrapolering av de 12 min vi stod där och njöt av utsikten, toabesök, och fotade oss (och fyllde på bildbibilioteket - och kollade kartan - så vågar lägga upp bilder i detta prominenta sällskap)Hur vet du att de stod där i 20 min?
Vad stod du själv och höll på med där i 20 min?![]()
helt rätt, så över till @PisteCarver - och åt vilket håll snurrar @fredw s stav?Ingen annan vill försöka på gåtan?
Nåväl, du står på Piz Scalottas och berget du frågar efter heter Piz Danis.
Snön var OK och redan på andra sidan kammen, där pisterna går ned, var det bättre. Och på andra sidan dalen (Arosahållet) var det än bättre snöEdit: Det är ju längst västerut i Lenzerheide och snötäcket ser ju ut att vara "sådär". Lite österut i systemet (Arosa) antar jag att det var lite bättre?
Bara några få mil österut i Davos var det väldigt mycket mer snö.
Du är "lustig" idag...Fast.....nu efterfrågas ju berget bakom engelsmännen. Piz Danis är ju faktiskt framför engelsmännen...![]()
![]()
Taget från Weissfluh antar jag?
Och just den dalen där pilen pekar har en helt underbar skidterräng!Behövs ledtråd alltså?Toppen ger även namn till ett litet skidområde.
Om det inte vore för tre veckors torka hade jag åkt dit den här helgen. ⛷Och just den dalen där pilen pekar har en helt underbar skidterräng!
Ser väl härligt ut där?
Kalle, du måste dit på vintern också.
Visa bilaga 17457
Ja, det har nog tyvärr inte snöat sedan natten till den 22 feb. Vi hade turen att få två snölass under vår vecka, båda på nätterna.Om det inte vore för tre veckors torka hade jag åkt dit den här helgen. ⛷![]()
Ursäkta att jag säger det, men Engelberg är Schweiz "Arlberg". Ok, inte så många liftar, men högre fallhöjd och minst lika mycket snö.Ja, det har nog tyvärr inte snöat sedan natten till den 22 feb. Vi hade turen att få två snölass under vår vecka, båda på nätterna.
Och väderprognosen säger sol i 10 dagar framåt, måste börja bli ganska slitet nu.
Söder om Alpenhauptkamm är extremt dåligt i år. Titta på St. Moritz webcam nedan. Avståndet mellan Davos-Parsenn och St. Moritz-Corviglia är 36 km, otroligt att det kan skilja så mycket på snödjupet.
Davos känns lite som Schweiz "Arlberg".
Visa bilaga 17463
Nja, halvt godkänt bara.Sååå @Kalle_Luzern ... Har de skött sig idag, eller har de dragit en massa laviner och annat sattyg som de brukar?![]()
![]()
Låter som gossarna har en tuff vecka framför sig. Men brunbrända lär de bli i alla fall.Ursäkta att jag säger det, men Engelberg är Schweiz "Arlberg". Ok, inte så många liftar, men högre fallhöjd och minst lika mycket snö.
Nja, halvt godkänt bara.Men det var extremt fostrande offpist med återfrusen spårad kramsnö mest överallt...
De två andra hängde inte med efter vi kört Steinberg utan höll sig i pisten när @Hawk100 och jag körde Lilla Sulz (liften Jochstock Xpress hade teknisk störning på morgonen så vi kom inte upp där), vilket nog iofs var rätt beslut.
Edit: jag får väl inte heller godkänt, åkte ner efter fyra åk. Piståkning inte min grej.Nu är frågan vad man ska hitta på tills det äntligen snöar igen.
![]()
Ja, bra fråga.Vilken bild är nu upp? Det här börjar vara så helvetes svårt, om man inte hinner att hänga med hela tiden. Kom just hem, hämtade båtsstjära och allt från sommarstugan, ligger på en ö. Borde tjära farsans gamla satans träbåt nån dag.
(Träbåtar är romantiska, men köp aldrig sådana!)
Tackar! Jakobshorn är svaret.Ja, bra fråga.Den här:
Inlägg i tråden 'Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)'
https://www.freeride.se/forum/threa...en-regler-i-1-a-inlaegget.149752/post-1257964
Nästan rätt.Tackar! Jakobshorn är svaret.
Nej, söker ett annat -horn i närområdet…Pischa då?
Vi tackar @Kalle_Luzern för bra guidning trots riktigt fostrande före idag!!Låter som gossarna har en tuff vecka framför sig. Men brunbrända lär de bli i alla fall.![]()
Ajdå, hoppades det skulle vara fel!Ja, det är Leberknödel Suppe! Min favorit! Din tur @Kalle_Luzern !