Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Potätan påminde mig om att jag glömt bort "censuren", så here we go again...:ROFLMAO:
Vad heter den högsta bergstoppen som syns i bilden?
1653311939568.png

Så svår kan väl inte den här bildgåtan vara?
Kalle och Potätan sitter på bänken. Och hur många skidområden har öppet i oktober?

Fan ni åker omring och super och röker en hövding när ni är på skid resor,vad har jag gjort för fel?
Kan du vara i Stubai? Pan di Zucchero
Nej, det är inte Zuckerhütl (man pratar tyska där ;)) men det är i Stubai.
Det där urdruckna drinkbordet där bredvid ser ju inte ”snyggt” ut, men vi är oskyldiga till det (nöjde oss med var sin Schokolade mit Rum).

Så svår kan väl inte den här bildgåtan vara?
Kalle och Potätan sitter på bänken. Och hur många skidområden har öppet i oktober?
Säg till när du väntat 40h fast berget du söker ligger bredvid en av de viktigaste vägarna till en av de mest ikoniska skidorterna i alperna. Och fast bilden är tagen vid en känd dalstation och bergets namn syns direkt på google maps... :rolleyes:;) Och utan att bänka någon! :LOL:
Det går ju inte att ge fler ledtrådar utan att också ge svaret, så då släpper vi in Potätan och Kalle från bänken.
Om jag förstått SPs ledtråd rätt tror jag det är Ruderhofspitze (med röda mulen?). I förgrunden Fernau Branca-liften? :LOL:

Säg till när du väntat 40h fast berget du söker ligger bredvid en av de viktigaste vägarna till en av de mest ikoniska skidorterna i alperna. Och fast bilden är tagen vid en känd dalstation och bergets namn syns direkt på google maps... :rolleyes:;) Och utan att bänka någon! :LOL:

Om jag förstått SPs ledtråd rätt tror jag det är Ruderhofspitze (med röda mulen?). I förgrunden Fernau Branca-liften? :LOL:
Det är Ruderhofspitze 3474 m som syns strax till höger om mitten.
Liftstolpen som syns är toppen på Schlepplift Fernau, och bilden är tagen från Bödelehütte. Där kanske @STORPOTATEN har afterskiat och druckit Fernet-Branca som du antyder? :)

Din bild @Kalle_Luzern !

Jag sa ju att den var dålig.....juh. :whistle:

Har bara klippklättrat på ett ställe och det var vid Masmo Häggsta typ (det var kul men snart 35 år sen), drar till med det.

försökte bildgoogla lite men lägger mig. Utgår ifrån att det är inom köravstånd från sthlm men får nu nog fokusera på jobbet

Tackar.
Här kommer troligtvis en enkel, vart kom jag inte upp den här dagen? (pga vädret och/eller att jag är en vekling)
98380FFA-0523-480E-AEEB-90A9F24987F8.jpeg

Senast ändrad:
Eva Röse är Republiken Jämtlands nästa president. Bilden kan väl vara tagen på Mullfjället kanske. Hur fick du henne framför kameran?

Eva Röse är Republiken Jämtlands nästa president. Bilden kan väl vara tagen på Mullfjället kanske. Hur fick du henne framför kameran?

yes
Äntligen har vi minst lika sexig president som Sanna Marin!

kanske är bilden tagen på Mulljället, Totthummeln eller bara fotoshoppad..?

över till @pd

Tillbaka
Topp