Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är du säker?Kalle är dels en gentleman, dels vill han inte ha helgpasset. Igen.![]()
Jojo, tillbaka från AW... Var så klart ett skämt, höjden Pilatus gör reklam med (avrundat från 7000 fot som de gärna slänger sig med, fast högsta toppen i massivet är 2128 m...). Sen tänkte jag att om alla gissat för högt kan man alltid lägga sig en bra bit nedanför och ta det.Högst synliga topp i bilden är Grosser Dirstkogel 3058 m.
Och vinnare blir då @Hawk100 som kom närmast.
Men vad var det för gissning @Kalle_Luzern kom med, är det fylleslag på after work idag?![]()
Visa bilaga 18423
Är säker, har kollat på topografisk karta.Säker på Grosser Dirstkogel förresten, google verkar inte känna till den?![]()
![]()
Dristkogel, eller?Är säker, har kollat på topografisk karta.![]()
Ja, Dristkogel heter det (inte Dirstlkogel).Dristkogel, eller?![]()
Litet typo av PC bara, kan hända den bäste.Jag avvaktar tills dispyten mellan herrarna har avgjorts….![]()
Det är ingen dispyt, högsta berget 3058m är det med pilen, vad betyder ett par bokstäver hit och dit.Jag avvaktar tills dispyten mellan herrarna har avgjorts….![]()
Ngt att se fram emot altsåPiste nummer 50? Jag, som är mycket äldre, kan säga: den är inte blå, den är kol svart! Och lång. Och glider inte alls.
Vet du vad berget rakt fram i bilden heter?Almstüberl?
Inte dumdristnig nog att dubbelkolla det.Vet du vad berget rakt fram i bilden heter?
Dristner.
Eller var det Dirstl eller Dirstler eller Disteler....![]()
![]()
Snyggt!Vet du vad berget rakt fram i bilden heter?
Dristner.
Eller var det Dirstl eller Dirstler eller Disteler....![]()
![]()
Då jag nångång i studiesvängen var i Lund ( jo jag har också bott en kort sväng i skåne-aldrig mer) och försökte mer eller mindre framgångsrikt kommunicera med lokalbefolkningen lärde jag mig snabbt att ordet fittigt skall jag undvika. Så nu är jag förvånad att ingen kommenterat Hildurs vulgära språkbruk. Eller är detta en generationsfråga? Nåja inväntar ny suisse bildMin mormor Hildur (hon var ju svenskspråkig, född 1910) sade: Det är så fittigt att bli gammal!
Jaha, då får PC leverera? Eller har någon svarat rätt? Lite konfunderad av @Hawk100 s inlägg...Nåja inväntar ny suisse bild
Han verkar ju bekant med @STORPOTATEN så det kan nog stämma.
Du är vid rätt sjö så klart. I Vitznau har de kuggstångsjärnväg och ett par små gondoler. Det här är en bergbana. Något närmare mig, både fågelvägen, sjövägen och landvägen.Ingen jävla aning men drsr till med vitznau bergbahn.. (hockey på tv!)
Du är vid rätt sjö så klart. I Vitznau har de kuggstångsjärnväg och ett par små gondoler. Det här är en bergbana. Något närmare mig, både fågelvägen, sjövägen och landvägen.
Trodde Sverige torskat redan? Men du kollar Schweiz match då?![]()
![]()
Visst var jag i Kehrsiten, fin promenad från Stansstad. De flesta som åker upp till Bürgenstock kommer hit med båt direkt från Luzern. Bergbanan går rakt in i hotellet.Visa bilaga 18427 Nytt försök då! (Finland-slovakien prkl. (Enligt ancestry e jag 70% finsk))
Hann du lära dig vilken kroppsdel skånskorna benämner ballarna?Då jag nångång i studiesvängen var i Lund ( jo jag har också bott en kort sväng i skåne-aldrig mer) och försökte mer eller mindre framgångsrikt kommunicera med lokalbefolkningen lärde jag mig snabbt att ordet fittigt skall jag undvika.
Lite oklart faktiskt om det är på fram eller baksidan. Men troligen aldrig den del jag skulle trottHann du lära dig vilken kroppsdel skånskorna benämner ballarna?
NejNågonstans i Italien?
Jisses, en ledtråd så där bara?
nå isf kan jag bekräfta att det inte är i Österrike. ( se redan två ledtrådar, det är inte italien el österrike)Jisses, en ledtråd så där bara?Jag tror att det är i Österrike.
![]()
Kan även då ge ledtråd 3 o bekräfta att det inte är Villars-sur-Ollon. Kan ge nr 4 och berätta att man kan ta sig ner med alternativa färdmedel ocksåKänns franskspråkigt. Villars-sur-Ollon?
Två ledtrådar på en gång? Hmm. Nr 4 är ju iofs litet mager som ledtråd men tack, den är ju ändå massiv jämfört med ledtråd nr 3, ”att det inte är Villars-sur-Ollon”!?Kan även då ge ledtråd 3 o bekräfta att det inte är Villars-sur-Ollon. Kan ge nr 4 och berätta att man kan ta sig ner med alternativa färdmedel också