Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
@STORPOTATEN vaken igen, och har helt rätt så klart.Jo. Den är tagen uppe på Gemsstock.
Över till dig!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
@STORPOTATEN vaken igen, och har helt rätt så klart.Jo. Den är tagen uppe på Gemsstock.
Mjo. Vaken vet jag inte... men varit iväg på en 5-dagars flugfisketripp.@STORPOTATEN vaken igen, och har helt rätt så klart.
Över till dig!
Rååsengealta enligt Lantmäteriet, men visst är det den toppen! Och då är det bara en tidsfråga innan nästa topp hittas...Ser ju ut som Rusengälta där till vänster, fast alla fjäll ser ju mer eller mindre lika ut....![]()
Hmm, vinkeln på Rusengälta (svensk stavningRååsengealta enligt Lantmäteriet, men visst är det den toppen! Och då är det bara en tidsfråga innan nästa topp hittas...
Njaaa, du får nog komma med ytterligare gissning är jag rädd.Hmm, vinkeln på Rusengälta (svensk stavning) är något österut jmf med vinkeln från Ramis, så ska vi slå till på Dåeriesbaektie på den lilla klumpen till höger?
Edit. Ändrar mig nog till Veaketjahke...![]()
Det är ett bra mycket kändare berg än så....Kan vara en av Mittåstötarna kanske?
Det är Skars till vänster, dvs Rååsengealta, som PC redan prickat in ja. Men den högra?är det inte Skarsfjället?
Visst är det Stor-Mittåkläppen till höger. Ser lite annorlunda ut från denna vinkel - bilden tagen strax utanför/ovanför Mittådalen.Stor-Mittåkläppen då?
För en gångs skull är det fjäll som jag faktiskt har sett i verkligheten.![]()
Vaa?!Visst är det Stor-Mittåkläppen till höger. Ser lite annorlunda ut från denna vinkel - bilden tagen strax utanför/ovanför Mittådalen.
Över till Kalle och ostarnas förlovade land.
Va, oj då. Naturligtvis. Ni är så lika så jag blandade ihop er...Vaa?!
Det var ju jag som vann.![]()
![]()
Restaurang Tusen heter den (fastän den inte ligger riktigt 1000 möh). Men vi känner ju till ”fallhöjdsfusket” i Ramis, eller hur Ivo?restaurang tusen!
(och där har jag varit lika många gånger som i Österrike.dvs 0ggr)
stämmer bra.Saint-Jean-Cap-Ferrat.![]()
Sån jet-set Ivo, först nere där på Cannes-festivalen och nu igen för F1 i Monaco!1. Vad heter halvön som syns bakom vingen?
2. Hur långt är det till närmaste skidort?
@Ivo del Scandi chartrar alltid hela planet och rör sig fritt bäst han vill.....Sån jet-set Ivo, först nere där på Cannes-festivalen och nu igen för F1 i Monaco!![]()
Men att Norwegian har business class så långt bak som vid vingen känns oväntat...
![]()
Bara fransmän kan ge ett skidområde ett så långt namn…Remontées Mécaniques Gréolières les Neiges?
jag är tveksam till om La Colmiane ellerVad tror du om La Colmiane?
Visserligen alkomax på aset men fick några backar med makrill därav slagsida.Den ön ser ju väldigt speciell och karaktäristisk ut. Den måste ju heta ”klippskäret”.
Edit:
Horisonten lutar rejält fastän det inte går några vågor, hade ni tagit för mycket öl med er ut i båten?
Alltid gött när en fälla slår igen.Kände direkt igen berget Muttler där till höger (är ju bara 33 år sedan jag var i Ischgl/Samnaun).
Då kommer man ju till Samnaun.
Alp Bella till vänster i förgrunden.
Jag misstänkte att byn strax nedanför Samnaun har något annat namn, men orkade inte leta. Då har jag krattat manegen åt någon annan.Alltid gött när en fälla slår igen.
Nej, man kommer inte till Samnaun.![]()