Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

I vilken huvudstad finner man dessa grönskande höjdskillnader?

1658386229570.jpeg

Exakt! 36 meters siktdjup - ska vara mest i Sverige. Antagligen mer, enligt wiki, men den är inte djupare än så. Mycket turister/vandrare där numera.
Den har varit med här förr, men hade för mig att den låg på andra sidan Abisko när jag tittade på kartan först...

Här en sjö som också är poulärt utflyktsmål. Ligger 700 m högre ser jag. Vad heter den?
IMG_4104.JPG

Var min första tanke också, men bergen ser ut att vara för låga. Så jag kikade runt Kalles senaste tripp till Axalp, och där finns en het kandidat - Hinterburgseeli?
Visst är det en bild från samma utflykt, och mycket riktigt Hinterburgseeli. Oltschiburg heter berget bakom, 2233 m. Vid Oeschinen är de ju upp till 3600 m.

Mer harrsjöar @STORPOTATEN ?

image.jpg

27 grader i skuggan och 19 i vattnet. Trots det ingen trängsel på den här Österlenstranden som synes….
Men vart ligger den???

Har aldrig varit där men slänger in Sainte Foy (vilket man tydligen ska göra i samband med skog)? Fast där går nog topparna över trädgränsen...

Jaha... En ungefär lika halvkvalificerad gissning då, kanske närmar vi oss åtminstone rätt område..? Montgenèvre? Antagligen inte tillräckligt brutalt.

Tillbaka
Topp