Snowgod
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ful Berg låter intressant..!
Ledtråd finns nu.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ful Berg låter intressant..!
Din båt?Sehr schön! @Kalle_Luzern
Vi fortsätter med vatten:
Visa bilaga 19680
Vilket vatten ser vi i bilden? Man får vara ganska specifik för att få rätt.
Visa bilaga 19685
Vattnet har fått sitt namn från samhället man ser i fjärran.
Nej den tillhör en fisketokig kamrat.Din båt?
Kanske får åka dit, länge sen jag fiskade och har hört om ett ställe med bra burgare i byen där...Där satt den @Kalle_Luzern
Trondheimsfjorden, lång, djup, kall och full av fisk.
Det var ingen sport att fiska där. Man drog mest upp fisk så det var fullt i fisksumpen på någon timme...Kanske får åka dit, länge sen jag fiskade och har hört om ett ställe med bra burgare i byen där...
Vad kallas den här formationen? Som ledtråd: har varit med förr (inte jag den gången), på vinterbild.
Visa bilaga 19686
Det gick ju snabbt. Klassisk tur dit från Gemsstock på skidor. Hoppades att kunna se Gemsstocks sydsida därifrån, men var stark nordvind över kammen och dimma som tryckte in. Stod ut 20 sekunder innan jag flydde ner i lä, var nog runt nollan där uppe.Gloggentürmli
Näj! Rätt land, fel stad, fel dialekt, fel vatten...Rättvik!
Sehr schön! @Kalle_Luzern
Näj, inte rätt men där pratar man också en rolig dialekt. Det ska vara en annan sjö också.Karlstad?
Mycket bättre gissat! Fortfarande fel.Karlsborg?
Varamonbadet i Motala kanske? De har ju vätternrundan…
Death wish 2 ?Så en vinterbild. Vad heter åket?
Ja kanske.Death wish 2 ?![]()
Death wish 2 ?![]()
Visst är det Galtiberg, insteget mot den ökända traversen i vintras.Ja kanske.
Men det är välan Hahnen rakt fram, även om det inte är riktigt lika lätt att känna igen den från denna vinkel, så en gissning hamnar på att du är på väg ner i Galtiberg?
Nix, tyvärr inte.La Rosière?
Det är ju lite svårt att säga emot att det inte är just där, så det får duga.Riktig ölfika är bättre än kagor och kaffeblask!
Du stod exakt här och lutade dig mot det här staketet.
Måste jag leta upp vad placet heter?
Visa bilaga 19694
Visa bilaga 19695
Sehr gut!Det är ju lite svårt att säga emot att det inte är just där, så det får duga.Och det är alltså panget Huisleralm strax ovanför Kappl vi pratar om här.
Över till Piste "Charles Bronson" Carver.
Jag tyckte träden såg franska ut...Nix, tyvärr inte.
@Kalle_Luzern löser bildgåtor lika fort som han åker nerför Galtiberg!Gissar på Mülltrenn-Station.Om det är fel, Bödele Hütte.
Den borde jag ha klarat, har just bokat en lgh mindre än 2 km därifrån fågelvägen...Så jag svarar väl Huisler Alm då.![]()
Du är i närheten, men jag har faktiskt inte varit uppe på Jungfraujoch.Jungfraujoch?
Du är i närheten, men jag har faktiskt inte varit uppe på Jungfraujoch.![]()