NyslipadeKanter
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Engstlenalp-Jochpass i Engelberg?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Engstlenalp-Jochpass i Engelberg?
Nej, men rätt land.Engstlenalp-Jochpass i Engelberg?
Mår inte alls dåligt, så egentligen går det inte att skylla på. Precis som de två tidigare tillfällena så harklar jag mig bara lite.![]()
Korrekt!Pros da Darlux-Alp Darlux
Måste vara på svenska google, testade och ser inga av dem här.Upptäckte precis en kul grej, om man bildgooglar Piz Darlux så får man träff på flera av mina bilder som jag har lagt upp på Freeride.![]()
Kartoffelsee och Schloss Grosse Kartoffel. I en perfekt värld.Måste vara på svenska google, testade och ser inga av dem här.
Vad heter sjön, och slottet?
Visa bilaga 19804
Låter rimligt!Kanske där finns ett inslag av Männerschnupfen?![]()
![]()
Sjön full med potatissoppa också då?Kartoffelsee och Schloss Grosse Kartoffel. I en perfekt värld.
Annars bara Lake Silvaplana med Schloss Crap da Sass.
Nej och nej. Men rätt land!Kops! Galtur?
Så heter hålan, och då är ju sjön en ren formalitet....?
Stausee Enzingerboden?Så heter hålan, och då är ju sjön en ren formalitet....?
Intressant, det var inte det namnet jag räknade med, men ser att Google tycker att det skall vara så. Så det måste jag godkänna.Stausee Enzingerboden?
Intressant, det var inte det namnet jag räknade med, men ser att Google tycker att det skall vara så. Så det måste jag godkänna.
Bergfex har dock ett annat namn, men de har haft fel på sjönamn tidigare så...
Visa bilaga 19818
Vassego @fredw
Jupp! Din tur!Tolv apostlarna?
Titlis topp?Var hade jag varit på när jag tog den här bilden?
Visa bilaga 19822
Så lätt var det. Tur upp dit i april 2019. Högdimman låg som synes väldigt högt.Titlis topp?
Även Piz Fenga. Minns ja rätt att någon påstod att det är högst i Silvrettaalperna vid ett svagt tillfälle (ingen nämnd, ingen glömdDet där är väl den karaktäristiska siluetten av Fluchthorn sett från Ischgl?
Behövs inga ledtrådar för sånt.![]()
Sant, men man kan ju försöka locka in andra människor i tråden, som kanske inte kan alla Österrikes berg på fem röda. Men det kväste du snabbt.Det där är väl den karaktäristiska siluetten av Fluchthorn sett från Ischgl?
Behövs inga ledtrådar för sånt.![]()
Silvrettaalperna i Österrike ja!Även Piz Fenga. Minns ja rätt att någon påstod att det är högst i Silvrettaalperna vid ett svagt tillfälle (ingen nämnd, ingen glömd)?
![]()
Ja jevlar, de är finurliga de där IT-knuttarna!
Där är du på gränsen.Silvrettaalperna i Österrike ja!![]()
Uff..... där tyckte @STORPOTATEN att jag var lite kaxig....Sant, men man kan ju försöka locka in andra människor i tråden, som kanske inte kan alla Österrikes berg på fem röda. Men det kväste du snabbt.![]()
Men helt korrekt är det naturligtvis - över till @PisteCarver igen.
Ibland går en chansning hem.Testar med Testa Grigia.![]()
Tur det...Ibland går en chansning hem.![]()
Ett pass var det….Tur det...
Jag är ju van vid att sitta med en bild ett par dygn över helgen, så var kan man beskåda den här vyn? Ledtråd: på ett pass.
Föredrar ju morgonpasset. Bilden tagen 08.26 och startade dagen med att gå ner i garaget.Ett pass var det….
Kanske ”nattpasset”.![]()