Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
1 hm, kan det vara någon skidort i franska pyreneerna?
2. Caracassone?
2. Caracassone?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
såklart. men heter inte borgen Alhambra?Sierra Nevada?
Alcazaba?
Jag tror att delen som syns i bild heter Alcazaba och är en del av Alhambra... kan ha fel.såklart. men heter inte borgen Alhambra?
Låt Ivo köra en bild!Ok domaren drar sig tillbaka för överläggningar…
Låt Ivo köra en bild!
nej, det var ju du som hade (väldigt) rätt!Låt Ivo köra en bild!
Bra gissat men det är inte rätt.Jag chansar på Hemavan.
Nej, fel land!Glomfjord? Du har turat omkring Mo i Rana?
Även det en bra gissning men fel.Tärnaby?
Hade du skrivit stickad mössa så hade det ju varit Ingemar och Tärnaby.Ledtråd:
Byns stora hjälte sågs ofta klädd i stickad tröja.
Kittelfjäll är rätt!Nu har har jag bildgooglat lite och tycker att en av topparna i bilden liknar något i närheten av Kittelfjäll?
Troligen, då i bilden är gammalt Hotel Furkablick!Är ”spissen” som sticker upp i mitten av bakgrunden Chastelhorn, och sedan Gemsstock strax till vänster om det?
Visst är det så! Som @KaitsuH säger är bilden tagen vid Furka. Zoomar man ordentligt kan man inbilla sig att man ser översta liftstolpen för kabinen.Är ”spissen” som sticker upp i mitten av bakgrunden Chastelhorn, och sedan Gemsstock strax till vänster om det?
Kände igen det men fick det inte placeratTroligen, då i bilden är gammalt Hotel Furkablick!
Vilken nostalgi, året jag började plugga på universitetet.
Haha, rena rama ungdomen. -95 hade man ju redan gjort lumpen OCH repmånad!Vilken nostalgi, året jag började plugga på universitetet.![]()
![]()
Ursäkta dröjsmålet, det kom en fredag kvällsmiddag emellan.
Ja de vann väl "Lyricist of the year award" med den där dängan..?Ursäkta dröjsmålet, det kom en fredag kvällsmiddag emellan.
Och sångtexten är det väl inget fel på?
Någon sjunger: "La-da-da-dee-da-da-da-da, Be my lover"
Vad mer behöver man @STORPOTATEN ?
Svaren dina är ju korrekta, vi var i Val d'Anniviers Påsken 1995.
Bildgåtan är din!![]()
GM?Men är det inte dalgången GM?