Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ni har åkt ner på baksidan av Sainte Foy och toppen som du har klippt är Aiguille Rouge.
Antar att du ville dölja toppstationen där. ;)

EDIT:
Det ser ut som @Hawk100 verkligen kan åka skidor, du släppte väl honom inte ur sikte så att han körde vilse?😁;)
Precis så är det. Med undantag att jag skulle klippt bilden. det har jag inte utan är mer skyldig till att vara en usel fotograf helt enkelt. Eller så skyller jag på att @Hawk100 åker så snabbt så att det är svårt att följa ordentligt med kameran.

Oavsett så är det dags för fredagsdans antar jag @PisteCarver ?

Precis så är det. Med undantag att jag skulle klippt bilden. det har jag inte utan är mer skyldig till att vara en usel fotograf helt enkelt. Eller så skyller jag på att @Hawk100 åker så snabbt så att det är svårt att följa ordentligt med kameran.

Oavsett så är det dags för fredagsdans antar jag @PisteCarver ?
Alltså!!!! Jag greppar fortfarande inte var i St F det är?? Minns att vi var uppe på Foglietta men detta är väl inte på väg ner därifrån, eller?? 🤔

Dags för "Contemporary Friday"!

Då får vi se om @STORPOTATEN tycker att det här passar för "fredagsdans"?

Jag har tidigare nämnt i förbifarten att jag har haft två "skidliv". Nr 1 tog slut någon gång på 90-talet, och sedan gick det en 15-20 år utan att jag hade ett par skidor under fötterna innan "skidliv" Nr 2 startade.
Det gjorde ju också att jag tyvärr gick miste om hela carving-grejen.

Nu har vi hoppat fram till "skidliv" Nr 2.
Och det är faktiskt den allra första dagen någonsin som PC Junior 1 och 2 åker skidor, och också den första dagen på nästan 20 år som jag själv har ett par skidor under fötterna igen.
I bild 1 tar Junior 2 sina första svängar och längre ner i bilden åker jag själv med en stil som är mer än lovligt 80/90-talsk med skidorna tätt ihop som man åkte på den tiden.
I bild 2 gör Junior 1 sina försök.

Och som vanligt söker jag en skidort och ett årtal (där musiken hjälper till att hitta rätt).
1670607589293.png

1670606826730.png

Senast ändrad:
Alltså!!!! Jag greppar fortfarande inte var i St F det är?? Minns att vi var uppe på Foglietta men detta är väl inte på väg ner därifrån, eller?? 🤔
Om inte jag missminner mig, vilket jag mycket väl kan göra då jag under den tiden var under stor påverkan av saft och skorpor och det mesta var luddigt, körde vi här vallon de la clou...? 🤔
Nu tillbaks till julfesten. Rokk on.

Dags för "Contemporary Friday"!

Då får vi se om @STORPOTATEN tycker att det här passar för "fredagsdans"?

Jag har tidigare nämnt i förbifarten att jag har haft två "skidliv". Nr 1 tog slut någon gång på 90-talet, och sedan gick det en 15-20 år utan att jag hade ett par skidor under fötterna innan "skidliv" Nr 2 startade.
Det gjorde ju också att jag tyvärr gick miste om hela carving-grejen.
Vad satt du inne för?
15-20 år.. då brukar det handla om mord, grovt narkotikabrott eller var det ett spektakulärt rån..?

Jag slår till med gissning Val di sere.
Nej, jag har aldrig varit i Val d’Isere (bara i närheten).
Bilderna är från Österrike, och som man ser i bild 2 är det höga berg runt omkring.
Ännu en ledtråd: Mina grabbar fick ta sina första svängar på skidor i slush. Kolla längden på på skuggan i bild1, vilken årstid är det?

Senast ändrad:
Jag har åkt skidor i Grindelwald men det var myyycket länge sedan och tyvärr har jag inga egna bilder på de mäktiga vyerna där.

Nu vågar man ju knappt lägga upp en ny bildgåta med rädsla för att den blir kvar till helgen.😒
Kanske en Kaiserwetterbild med nyfallen snö kan locka?
Vad heter det mäktiga berget där solen gnistrar uppe i vänstra hörnet?
1670924696624.jpeg

Jag har åkt skidor i Grindelwald men det var myyycket länge sedan och tyvärr har jag inga egna bilder på de mäktiga vyerna där.

Nu vågar man ju knappt lägga upp en ny bildgåta med rädsla för att den blir kvar till helgen.😒
Kanske en Kaiserwetterbild med nyfallen snö kan locka?
Vad heter det mäktiga berget där solen gnistrar uppe i vänstra hörnet?
Visa bilaga 21247
Vilken märklig lift! Är det bara en gondol som går upp och ner där? Är det förberett för en andra, eller varför ser det ut att saknas linor på liftstolpens vänstra sida?

Vilken märklig lift! Är det bara en gondol som går upp och ner där? Är det förberett för en andra, eller varför ser det ut att saknas linor på liftstolpens vänstra sida?
Lite speciell verkar den...

Om inte jag missminner mig, vilket jag mycket väl kan göra då jag under den tiden var under stor påverkan av saft och skorpor och det mesta var luddigt, körde vi här vallon de la clou...? 🤔
Nu tillbaks till julfesten. Rokk on.
Ser ut som det, i mitt "gäng" brukar vi kalla det där åket Monal-turen. Går att åka direkt från liften eller knata upp mot Foglietta för ett längre åk.

Det är en kabinbana.
Det går nog bara en kabin upp och ner, jag tänkte inte på det när jag var där att det bara var en kabin. Den har bara 360 fhm så det går rätt fort ändå.

Senast ändrad:
Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp