Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nope…Kan det vara Lerdalshöjden?
Visst är det den! Din tur @Wille1504Rättviksbacken?
Oberjosh?Tyckte väl att jag kände igen den där backen. Tycker faktiskt Rättvik ser väldigt trevligt ut när man passerar.
Visa bilaga 24709
Vad heter liften i bilden blir nästa frågaober?
Nej, fel landOberjosh?
Oj haha, det var tokigt. Vill du ta över?Kan det vara Lerdalshöjden
den heter Lerdalshöjden![]()
Montet, Val D'isere?Tyckte väl att jag kände igen den där backen. Tycker faktiskt Rättvik ser väldigt trevligt ut när man passerar.
Visa bilaga 24709
Vad heter liften i bilden blir nästa fråga
Det stämmer!Montet, Val D'isere?
Det stämmer!
Det var som f..n!!!Kan det vara Lerdalshöjden
den heter Lerdalshöjden![]()
Det är fel. Vi är i ett annat land.Kan det vara Guspis (baksidan Gemsstock mot Hospental) och Schwarzlochhorn?
Vi är i Alperna, men inte i Schweiz. Betydligt längre söderut än den tidigare gissningen Gemsstock.Hmm. Ser inte ut som Pyrenéerna?
Nu börjar det närma sig. Vi är ca 1 h med bil från Vars. Svenskkopplingen rör, som du är inne på litegrann, skidracing.Är det i Vars (där svenskor satt världsrekord i speedskiing)?
Ja, nu bränns det rejält! Frågan är var bilden är tagen och vad toppen till vänster i bild heter? Det kanske går snabbt att lösa nuDå gissar jag att det kan handla om familjen Alphands hemtrakter…??
Det är riktigt att vi är i Serre Chevalier. Hade dock tänkt mig en mer precis plats i det stora systemet. Toppen är fel (man ser en högre topp). Önskar lite till innan frågorna kan anses korrekt besvarade.Det är i Serre Chevalier och toppen heter Roche de Jabel 3570 möh.
Från Rocher de l’Yret.
Håller med gubbtjyvarna Kalle och PC om att toppen är Roche de Jabel, Montagne des Agneaux är vänster om utanför bild. De har ju, tyvärr, sällan fel.Det är riktigt att vi är i Serre Chevalier. Hade dock tänkt mig en mer precis plats i det stora systemet. Toppen är fel (man ser en högre topp). Önskar lite till innan frågorna kan anses korrekt besvarade.
Och vem är jag att tacka nej till att snyta gåtan framför näsan på PC.Trodde att Agneaux gick att se i bilden men efter att ha dubbelkolla ser jag att den, som sagt, ligger strax utanför.Eftersom rätt åk kom med nu ger jag ordet till SP!
Vet inte hur många gånger jag haft fel svar redo när jag postat en fråga här! Sen får man veta hur det verkligen ligger till! You’re not alone!Trodde att Agneaux gick att se i bilden men efter att ha dubbelkolla ser jag att den, som sagt, ligger strax utanför.Eftersom rätt åk kom med nu ger jag ordet till SP!
Nja, den heter ju faktiskt "Le Tunnel", ser man ju tydligt här!Tunnel?
Nära i alla fall…!!Nja, den heter ju faktiskt "Le Tunnel", ser man ju tydligt här!![]()
Visa bilaga 24717
Men jag är generös idag, så jag godkänner det. Bilden är din @Hawk100
Nope!Järpen?
Jajamänsan!! I Stöten.WC express?