Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tack @xhib
En bild från förra sommaren, var är den tagen?

IMG_20220814_163542.jpg

Ja, där har man kommit flygandes fler ggr än jag kan uppskatta.
Zürich.
Vid Greifensee till vänster har jag druckit Ch Margaux på en restaurang en gång.🍷

Tackar! Jag tror du har just kommit upp med den konstiga liften, som har både gondoler och stolar? Sådana finns inte så mycket.

Ja, nu en snabb fråga. Skolan har börjat, jag måste vakna upp varje morgon klockan 6.55. Helt fruktansvärt efter 9 veckors sommarlov. Sehr Horrible!

Var är bilden tagen?
DSC_0161.JPG

Hej K, den konstiga liften syns till höger i bild. Tror faktiskt att nedre delen av VM8:an i Åre i teorin har samma teknik.
Jag går upp 06:20 så du har det bra! 😉
Är du i Z-tal?

Vilken by? Vilken järnvägsstation kan du se där bakom tåget? (Varför talar man nuförtiden om tågstation? Det är järnvägsstation! Samma i Finland, rautaieasema är nuförtiden juna-asema. Tråkigt.)

Ja, just där. Jag gillar den lilla baren/kiosken i Mayrhofen järnvägsstationen. Samma gamla gubbar varje år där, och byns billigaste Zipfer. Din tur @Hawk100 !
Tack.
Jag kände också igen Z-tåget och på din bild såg det ut att vara ändstation, så med lite Google Maps gick det att bekräfta att det var i Mayrhofen. Jag har dock inte varit på den järnvägsstationen och druckit öl. Ännu!!! 😉

Eftersom jag har dåligt med skidbilder kvar tar jag en rätt färsk strandbild från denna sommar.
Var hittar man den här stranden?
(Ska ni slå @Ivo del Scandi bör ni vara snabba!!😉)
1692129157107.jpeg

Senast ändrad:
Det där ser ut som sydöstra Skåne, kanske Löderups Strandbad med Kåseberga backarna i bakgrunden?
Är lite av en främmande värld för mig fast jag bor rätt nära. Är sällan i östra Skåne.

Det där ser ut som sydöstra Skåne, kanske Löderups Strandbad med Kåseberga backarna i bakgrunden?
Är lite av en främmande värld för mig fast jag bor rätt nära. Är sällan i östra Skåne.
Ja, visst är det Löderups strand med Kåseberga man ser på bilden. Tyvärr blir det mindre och mindre kvar av stansen varje år pga erosion.
Din tur @PisteCarver

Din snuskgubbe!
Bilden är tagen från nakenbadet vid Tyke å 😋 (eller lite längre västerut där vi träffades mellan Tyke å och Löderups strandbad ;)
Nädu Eivor!!
Bilden är inte tagen från nakenbadet, utan lite väster om det (som du iofs sedan skriver inom parentes)…..😉 Nakenbadarna får ha sin del av stranden i fred från oss!!
Jag ger dock PC segern eftersom han redan innan du svarade identifierade vad som syns på bilden och för att detta ju är din ”hemmaplan”!! 😜

Snyggt berg onekligen. :) Kite Bar där bakom träden? Borde vara i Graun im Vinschgau då.
Ja, det är helt rätt.
Jag står i Graun och har det berömda dränkta kyrktornet till höger om mig.
Ortlergruppen bildar verkligen en mäktig och vacker fond i Vinschgau.🗻
När man är nära inpå som i Suldens skidområde, så känns det lite som när man åker skidor i Grindelwald.

Över till @Kalle_Luzern !

Här har vi Multi-resort-skipassens moder; Kommunkortet (som gjorde att alla säsongare skrev skattskrev sig i kommunen).

På baksidan av kortet finns en lista med alla skidanläggningar som ingick i kortet.
Vem prickar in alla dessa?

Bilagor

• IMG_7003.jpeg
    IMG_7003.jpeg
    631.1 KB · Besök: 57
Här har vi Multi-resort-skipassens moder; Kommunkortet (som gjorde att alla säsongare skrev skattskrev sig i kommunen).

På baksidan av kortet finns en lista med alla skidanläggningar som ingick i kortet.
Frågan var ju namnet på sjön, men kör på. ;) Urnersee sökte jag, delen med mest "fjordkänsla" i Vierwaldstättersee.

Hmm…. är fotot taget från en efterlysningsplansch av Baader-Meinhof medlemmar i Västtyskland på 70-talet? :unsure: ;)

Åre/Tegefjäll/Duved/Björnen, Storlien, Trillevallen, Vålådalen, Huså/Gruvbacken, Bydalen inkl Falkfångarliften, Höglekardalen, Edsåsdalen, Ottsjö..?

Edit: Fanns det inte en lift i Kall också?

Tillbaka
Topp