Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, närmare hemma för mig det här.Är det Säntis där borta?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, närmare hemma för mig det här.Är det Säntis där borta?
Ja, precis. Europaleiter kallas den här ”genvägen” som kräver via ferrata-kit för att vara säker. Det är alltså mest Obwalden på de första två bilderna. På den andra syns Pilatus i bakgrunden till vänster.Kan du vara i Melchsee-Frutt…![]()
Japp!! Eller Kanalklippan som den också kallas, vid Danvikstull….Danviksklippan?
Japp!! Eller Kanalklippan som den också kallas, vid Danvikstull….Danviksklippan?
Jahapp, du har väl kanske tagit bilen upp i Gotthard-passet och knatat upp mot..... Passo d'Orsirora eller Passo d'Orsino?Drygt 600 fhm upp och ner i förmiddags, bilen gjorde mer än det dubbla... Tur man fick lite utsikt som lön för mödan, bonus när en gam seglade över huvudet strax efter jag tagit bilden.![]()
Var är bilden tagen?
Visa bilaga 25609
Passo d'Orsirora eller, som det heter på tyska, Gatscholalücke stämmer bra.Jahapp, du har väl kanske tagit bilen upp i Gotthard-passet och knatat upp mot..... Passo d'Orsirora eller Passo d'Orsino?
Utsikt över Galenstock med Schreckhorn och Finsteraarhorn till vänster i bakgrunden.
Lördagskväll it is. Och då vill jag veta vad den här skidanläggningen heter?Passo d'Orsirora eller, som det heter på tyska, Gatscholalücke stämmer bra.Inga stigar upp till d’Orsino. Passvägen till Furka syns också.
Finns en runda där, inofficiellt kallad 5-sjövandringen, fast den går förbi sex eller sju sjöar. Till skillnad mot den i Pizol som väl egentligen bara har fyra…
Var iaf ok på över 2000 m, 33 grader i stan i eftermiddags.
Lördagskväll med @STORPOTATEN då!![]()
Uj Uj Uj @Ivo del Scandi , det ser ut som om du kom in bara några sekunder efter Kalle! Sicken Osis.Björnberget?
Och när ingår skidåkning där i ditt skipass @Ivo del ScandiElände när man skriver uppsats om rätt svar och någon kommer och slår en på mållinjen.
Vad heter byn i bild?
Visa bilaga 25615
Haha!Och när ingår skidåkning där i ditt skipass @Ivo del Scandi![]()
Spelar det ngn roll egentligen? Ryktet säger ju att det bara är isgata med buskar i den där hålan?Och när ingår skidåkning där i ditt skipass @Ivo del Scandi![]()
Ja, det är Engelberg. Tagen i morse från kabinen ner från Ristis på Brunni. Med bussturisterna tillbaka känns det som de har lite att vinna på något internationellt liftkort. Nog för litet för Ikon också?Haha!
Nu när Anderatt ingår i Epicpass, kanske den där byn kommer ingå i Ikonpass snart..? (För det är väl Engelberg?)
Limone passar bättre som anomali i Scandinavian skipass![]()
På väg mot Eikesdalen med @Bgn stannade vi till strax innan Sunndalsöra.Kan det vara i Sunndalen med Klingfjellet där framme?
Du frågade för ett tag sedan efter namnen på två små ”stenknudor” vid Hemsedal, de kunde jag. Nu är det ett mycket högre och mer känt berg i bakgrunden, kom igen nu!Strax ovanför röd pist 8![]()
Nej, fel land (i alla fall sedan år 1918).Hochzeiger Pitztal? Där bakom Karkopf?
Nej, fortfarande fel land.Mardisa Rätschenjoch?
Sulden am Ortler är det, med Tyrolens (Südtirol) högsta berg Ortler 3905 m mitt i bilden.Kan det vara Sulden am Ortler?