STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hängde mycket där när jag var yngre bara 1,5 mil från Vadstena. Har ni stuga där? Ser ut som ni sitter inne på en tomt. Bild kommer snart.Precis så! Kom igen varmkorven!![]()
Frugan har en hel del släkt/familj från krokarna, så vi hängde lite vid deras strandstuga i somras.Hängde mycket där när jag var yngre bara 1,5 mil från Vadstena. Har ni stuga där? Ser ut som ni sitter inne på en tomt. Bild kommer snart.
Det stämmer braAlyeska?
Stolliften i Chälen?Huset är toppstation. För vilken sittlift?
Visa bilaga 25959
Visst är det Stafel-Chälen. I Klewenalp, som kanske inte är det mest imponerande skidområdet i världen, men 433 hm på den liften är ju inte så illa! Hemmabacke för Marco Odermatt, och definitivt bättre turmöjligheter än i Sälen.Stolliften i Chälen?
Är det Schweiz motsvarighet till Sälen??![]()
Det är bara 39 mil till Sundsvall. Där var jag häromdagen men man hinner hem igen till kvällen....Sundsvall?
I himmelriket ser det ut som! I alla fall om liften öppnade den dagen…..Tackar
Tackar.
Var är vi?
Oj! Över 30 år sedan jag var där, men tyckte att fjällbjörkarna påminde mig om Gummiskogen….Rätt by.
Nu var mer exakt ?
Jo, det är en mycket tät skog för en ”sunny-weather-cruiser” som jag.Men.
När det är så glest mellan träden så är det väll inte riktigt en skog?![]()
Är inte det PCs favoritskog?Det är vid Fjellheisen i Solheisens skidområde då?
Ja Säntis brukar ju ligga i topp när det kommer norrifrån.Här ett ställe som också brukar få mycket snö (vet att Hemsedal iofs inte är känt för mycket snö generellt). Vad heter detta Berggasthaus?
Visst är det Berggasthaus Tierwies på Säntis.Ja Säntis brukar ju ligga i topp när det kommer norrifrån.
Den här då månntro?
Visa bilaga 25983
Glaciärerna på kartan där, vad är status på dem, fortfarande vid liv?