Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Från Rivö/Asperös ränna in mot Långedrag/Göteborg? Tyckte faktiskt jag kände igen Käringberget redan från början men sällan sett det därifrån

Japp. Så är det.
2011 var det. Man kunde lungt går runt i hela södra skärgården, sjukt mycket is det året. (man fick såklart akta sig för rännor som bröts upp för färjorna)

Vintern 2009-2010 var magisk i Göteborg. Snö på marken från slutet av oktober till början av mars. Vi åkte till Ulricehamn nästan varje helg (när vi inte åkte till Branäs/Trysil)! Roliga snowboard-events både vid Chalmers och på platsen norr om Nordstan. Min bonusson blev ”hooked” på snö då och är det ännu.
Återkommer!

Ingen skidort utan ett stopp på vägen. Bilden från hotellets parkering. Inte mycket ledtrådar kanske men snö, språk och några toppar syns. Nöjer mig med orten i stort.

1702536592593.jpeg

Pill it is! Övernattning på anrika Plankenhof med enormt stora och prisvärda rum i bästa tyrolerstil. Bra att veta om man kör ner på fredag och bokat lördag till lördag i närheten.
Ordet till tyrolermannen Henke!

Edit: Det finns faktiskt både liftar och backar direkt i närheten som gissningsvis överglänser det mesta i Sverige söder om Sveg…

Sittande med mobilen i en taxi i ett främmande land och de spaningssvårigheter det för med sig, så skulle jag ändå vilja påstå att det är Plan Peisey.

Sittande med mobilen i en taxi i ett främmande land och de spaningssvårigheter det för med sig, så skulle jag ändå vilja påstå att det är Plan Peisey.
Visst är det Plan Peisey, ej att förväxla med Vallandry eller Peisey-Nancroix som ligger på en pissbåges avstånd.

Och ja, skidåkningen är paradisisk. (y)

Din bild @PisteCarver

Visst är det Plan Peisey, ej att förväxla med Vallandry eller Peisey-Nancroix som ligger på en pissbåges avstånd.

Och ja, skidåkningen är paradisisk. (y)

Din bild @PisteCarver
Där ser man. Tyckte det var peisey noncroix. Har bara spanat in paradiski inför vintern o tyckte minnas att de har en nästan exakt likadan bild på hemsidan som de säger är noncroix.... verkar som minnen inte är så bra 😁

Senast ändrad:
Där ser man. Tyckte det var peisey noncroix. Har bara spanat in paradiski inför vintern o tyckte minnas att de har en nästan exakt likadan bild på hemsidan som de säger är noncroix.... verkar som minnen inte är så bra 😁
Lätt att förväxla. Men längst ner till vänster i bilden ser man liften som kommer upp från Peisey-Nancroix. (y)

Snödjup

Tillbaka
Topp