fabianSvensson
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Skärhamn var närmast än så länge
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Närmare, men inte där änFortsätter snobbrännan
Kyrkesund
Kollade igen. 2010 var det... Fan vad man blir gammal fort alltså.Japp. Så är det.
2011 var det. Man kunde lungt går runt i hela södra skärgården, sjukt mycket is det året. (man fick såklart akta sig för rännor som bröts upp för färjorna)
Kan det vara Serfaus?Tyvärr inte så smidigt att ta sig till backarna närmast Pill (Kellerjochbahn) om inte lägsta sektionen är öppen..
Var är vi nedan? Klippt bort lite bergstoppar för att krångla till det lite i alla fall..
Visa bilaga 28365
Det är det! Nya Komperdell-liften i bakgrunden som hade premiär en dag innan, bilden är från i lördags.Kan det vara Serfaus?
Inte jättemånga orter som ligger på en hylla så där, så bergen behövdes inte denna gång.Det är det! Nya Komperdell-liften i bakgrunden som hade premiär en dag innan, bilden är från i lördags.
Visst är det Plan Peisey, ej att förväxla med Vallandry eller Peisey-Nancroix som ligger på en pissbåges avstånd.Sittande med mobilen i en taxi i ett främmande land och de spaningssvårigheter det för med sig, så skulle jag ändå vilja påstå att det är Plan Peisey.
Där ser man. Tyckte det var peisey noncroix. Har bara spanat in paradiski inför vintern o tyckte minnas att de har en nästan exakt likadan bild på hemsidan som de säger är noncroix.... verkar som minnen inte är så braVisst är det Plan Peisey, ej att förväxla med Vallandry eller Peisey-Nancroix som ligger på en pissbåges avstånd.
Och ja, skidåkningen är paradisisk.
Din bild @PisteCarver
Lätt att förväxla. Men längst ner till vänster i bilden ser man liften som kommer upp från Peisey-Nancroix.Där ser man. Tyckte det var peisey noncroix. Har bara spanat in paradiski inför vintern o tyckte minnas att de har en nästan exakt likadan bild på hemsidan som de säger är noncroix.... verkar som minnen inte är så bra![]()
Vad säger du om Habachkees?
Japp, men fortfarande i nedre delen av bilden.Du valde en av de mindre glaciärerna lite längre upp i bilden, det går ju bra det också.![]()
Jag vet!!! Jag vet!!!!Allrajt, @fredw har visat oss Baschis grillkycklingar. Efter kyckling blir det glass.
I vilken dalgång hittar men denna lilla glassbutik?
Visa bilaga 28396
Jag vet!!! Jag vet!!!!
Tyvärr var jag upptagen med lite annat när bilden togs….![]()
Typ……
Snyggt där, visst är det i Aosta-dalen vi besöker den gemytliga glassbaren!
Undrar såklart vad liften heter haha. Kallt var det men ganska långt söder från dundret
Jimpa!